Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Rośnie popularność Amazona dla klientów hurtowych i biznesowych

Ostatnie wyniki Amazon.com wskazują na szybki wzrost dochodów pochodzący ze sklepu Amazon Business. Dział zajmuje się internetową sprzedażą produktów i towarów klientom biznesowym i dużym organizacjom. W Amazon Business sprzedano do tej pory produkty o łącznej wartości 1 mld dol.

Rośnie popularność Amazona dla klientów hurtowych i biznesowych
fot. shutterstock

Firma nie ujawnia zwykle danych ilościowych na temat wyników poszczególnych działów. Wiceprezes Amazon Business Prentis Wilson poinformował jedynie, że w Amazon Business założono już 300 tys. kont użytkowników biznesowych. Za pośrednictwem sklepu, który istnieje od nieco ponad roku, sprzedano już artykuły o łącznej wartości 1 mld dol. Ponad połowa sprzedaży obejmowała towary wystawione w ramach platformy przez 30 tys. zewnętrznych sprzedawców hurtowych.

Sklep oferuje m.in. darmową dostawę w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia o wartości powyżej 49 dol., dzielenie metod płatności, dostosowywanie wyświetlanych kategorii produktów do profilu firmy, specjalne zniżki cenowe, autoryzację zamówień przez pracowników organizacji. W Amazon Business znajduje się dziś ok. 9 mln produktów przeznaczonych dla sektora przedsiębiorstw, usług i biznesu, takich jak wyposażenie biur, sprzęt informatyczny, medyczny czy też maszyny przemysłowe.

Wilson w rozmowie z "Forbesem" wyjaśnia, że powstanie działu było wynikiem rosnącego zapotrzebowania klientów biznesowych na dokonywanie hurtowych zakupów produktów dostępnych w sklepie Amazon.

"Nasi klienci przyzwyczaili się do detalicznych zakupów w konsumenckim sklepie Amazon. Coraz częściej otrzymywaliśmy pytania o możliwość udostępnienia im miejsca, w którym w równie wygodny sposób mogliby dokonywać zakupów na potrzeby firm i organizacji" - wyjaśnia Wilson.

"Amazonowi udało się opracować bardziej wydajny model sprzedaży hurtowej, zapewniający szybkie zakupy, najniższe ceny oraz dostęp do sprawdzonych pośredników sprzedaży hurtowej" - ocenił w rozmowie z Bloomberg Technology Andy Hoar, analityk Forrester Research.

"Forbes" podkreśla, że głównym czynnikiem przyciągającym klientów biznesowych do Amazon Business jest dostępność zniżek cenowych dla odbiorców hurtowych - w ramach różnego typu promocji sprzedaje się tam 5 z 9 mln dostępnych artykułów i produktów.

Forrester Research prognozuje, że w 2020 r. Amazon może kontrolować 12 proc. sprzedaży towarów i artykułów w modelu B2B. Największymi konkurentami Amazon Business są - według Fortune - sprzedawcy od dekad działający na tym rynku: Office Depot i Staples.

Obecnie sklep dostępny jest jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych, firma nie ujawniła daty uruchomienia tej usługi na innych rynkach. Amazon Business stanowi ciągle ułamek ogólnych dochodów firmy, które w ostatnim kwartale osiągnęły poziom 30 mld dol., w tym 10 mld dol. pochodzących ze sprzedaży usług sieciowych w ramach Amazon Web Services. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon.com RSS ALERT    /    Amazon RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Magdalena Gołebiewska, HURTUM 2016-05-06 11:41:20
    Amazon Business dostępny jest w USA, ale u Nas, na rodzimym rynku, też widoczny jest opisywany powyżej trend. HURTUM istnieje niewiele ponad pół roku a miesiąc do miesiąca rośnie jak szalone. Zarówno w kontekście sprzedawców oferujących swoje towary (hurtownie, producenci), jak i Kupujących (sklepy, HoReCa, biura, a nawet ostatnio stacja benzynowa :)). Trend ten pokazuje, że polski biznes nie ma się czego wstydzić. Coraz więcej firm wchodzi w eCommerce, i docenia korzyści jakie wynikają z automatyzacji procesów i onlinowego zarządzania łańcuchem zamówień, a także oczywistych różnic cenowych :). Niedowiarków zapraszam na HURTUM.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.