REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie popularność cashbacku w polskich sklepach

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 16-05-2008, 11:42

Banki szukają nowej przynęty zachęcającej Polaków do częstszego używania kart płatniczych. Jest nią gotówka, którą dzięki promowanej usłudze cashback, można wypłacić przy okazji zakupów w sklepie lub na przykład na stacji benzynowej - pisze Gazeta Prawna.

REKLAMA

Cashback to prosta usługa, ale pod pewnym warunkiem. Zamiast szukać bankomatu, wystarczy pójść do sklepu, zrobić drobne zakupy, poprosić o wypłatę gotówki i zapłacić za wszystko kartą. A potem zatwierdzić wypłatę PIN-em. Za dużo wypłacić się nie da, bo najwyżej 200 złotych, takie ustalono limity. Zdaniem zwolenników cashbacku, jego dostępność zwiększyć ma zainteresowanie płaceniem kartami, skoro przed wypłatą i tak trzeba coś kupić.

Dwie największe organizacje wydawców kart Visa i MasterCard uruchomiły w Polsce na szeroka skalę usługę cashback. W ostatnich tygodniach zarówno banki jak i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe poinformowały o uruchomieniu wypłat gotówki przy okazji zakupów. Do grupy 8 banków, które już wcześniej we współpracy z Visą udostępniły cashback, dołączyła kilka dni temu dziewiąta instytucja, niedawny giełdowy debiutant - Towarzystwo Finansowe SKOK. Visa zaczęła oferowanie wypłat przy zakupach już jesienią 2006 r. poprzez karty wydawane przez PKO BP, mBank i MultiBank. Potem cashback zaproponował ING, jesienią ub. roku poprzez bank Citi Handlowy (dla kart Visa Business), BPS (Bank Polskiej Spółdzielczości i zrzeszone z nim banki spółdzielcze), następnie Lukas Bank oraz Volkswagen Bank. „Trzy kolejne banki przygotowują się do wdrożenia Visa cashback" - poinformowali portal finansowy GazetaPrawna.pl przedstawiciele Visa Europe w Polsce. TF SKOK wydaje karty płatnicze poszczególnym SKOKom. Na razie cashback jest dostępny dla klientów czterech spółdzielczych kas. W sumie 8 mln posiadaczy kart Visa ma już dostęp do tej usługi.

MasterCard idzie wolniej. W marcu organizacja ta poinformowała o rozpoczęciu oferowania cashbacku z ING Bankiem Śląskim i Bankiem BPH, dla kart Maestro. Cashback ma być tam, gdzie bankomatów jest mało, a potrzeba wypłaty gotówki duża. Są to zatem - w planach MasterCard - miejscowości turystyczne, gdzie jeszcze nie ma dużej sieci bankomatów.

Docelowo MasterCard planuje we współpracy z oboma bankami uruchomienie 3 tys. punktów, gdzie cashback jest możliwy. Visa mówi o 6,6 tys. punktów (na koniec marca - 3220). Dla porównania - na koniec ub.r. w Polsce było ponad 11,5 tys. bankomatów, a ta sieć nie rośnie w tysiącach urządzeń miesięcznie. Wzrost liczby bankomatów w 4 kwartale ub.r. wyniósł 4 proc. (dane NBP).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH