Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popularność cashbacku w polskich sklepach

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 16-05-2008, 11:42

Banki szukają nowej przynęty zachęcającej Polaków do częstszego używania kart płatniczych. Jest nią gotówka, którą dzięki promowanej usłudze cashback, można wypłacić przy okazji zakupów w sklepie lub na przykład na stacji benzynowej - pisze Gazeta Prawna.

Cashback to prosta usługa, ale pod pewnym warunkiem. Zamiast szukać bankomatu, wystarczy pójść do sklepu, zrobić drobne zakupy, poprosić o wypłatę gotówki i zapłacić za wszystko kartą. A potem zatwierdzić wypłatę PIN-em. Za dużo wypłacić się nie da, bo najwyżej 200 złotych, takie ustalono limity. Zdaniem zwolenników cashbacku, jego dostępność zwiększyć ma zainteresowanie płaceniem kartami, skoro przed wypłatą i tak trzeba coś kupić.

Dwie największe organizacje wydawców kart Visa i MasterCard uruchomiły w Polsce na szeroka skalę usługę cashback. W ostatnich tygodniach zarówno banki jak i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe poinformowały o uruchomieniu wypłat gotówki przy okazji zakupów. Do grupy 8 banków, które już wcześniej we współpracy z Visą udostępniły cashback, dołączyła kilka dni temu dziewiąta instytucja, niedawny giełdowy debiutant - Towarzystwo Finansowe SKOK. Visa zaczęła oferowanie wypłat przy zakupach już jesienią 2006 r. poprzez karty wydawane przez PKO BP, mBank i MultiBank. Potem cashback zaproponował ING, jesienią ub. roku poprzez bank Citi Handlowy (dla kart Visa Business), BPS (Bank Polskiej Spółdzielczości i zrzeszone z nim banki spółdzielcze), następnie Lukas Bank oraz Volkswagen Bank. „Trzy kolejne banki przygotowują się do wdrożenia Visa cashback" - poinformowali portal finansowy GazetaPrawna.pl przedstawiciele Visa Europe w Polsce. TF SKOK wydaje karty płatnicze poszczególnym SKOKom. Na razie cashback jest dostępny dla klientów czterech spółdzielczych kas. W sumie 8 mln posiadaczy kart Visa ma już dostęp do tej usługi.

MasterCard idzie wolniej. W marcu organizacja ta poinformowała o rozpoczęciu oferowania cashbacku z ING Bankiem Śląskim i Bankiem BPH, dla kart Maestro. Cashback ma być tam, gdzie bankomatów jest mało, a potrzeba wypłaty gotówki duża. Są to zatem - w planach MasterCard - miejscowości turystyczne, gdzie jeszcze nie ma dużej sieci bankomatów.

Docelowo MasterCard planuje we współpracy z oboma bankami uruchomienie 3 tys. punktów, gdzie cashback jest możliwy. Visa mówi o 6,6 tys. punktów (na koniec marca - 3220). Dla porównania - na koniec ub.r. w Polsce było ponad 11,5 tys. bankomatów, a ta sieć nie rośnie w tysiącach urządzeń miesięcznie. Wzrost liczby bankomatów w 4 kwartale ub.r. wyniósł 4 proc. (dane NBP).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH