Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popularność zakupów grupowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 11-02-2012, 12:07

Według najnowszego badania PBI rośnie popularność zakupów grupowych w Polsce, których łączna liczba użytkowników w październiku wyniosła ponad 6 mln. W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy stały się jednymi z najczęściej odwiedzanych stron branży e-commerce w Polsce.

Jak podaje PBI w grudniu 2010 roku o portalach zakupów grupowych słyszało jedynie 29% respondentów, podczas gdy w rok później znajomość różnych serwisów wskazało aż 78% badanych.

W czołówce najbardziej rozpoznawalnych portali zakupów grupowych w Polsce znalazły się: Groupon - znajomość serwisu zadeklarowało 75% respondentów, Citeam - 49% wskazań, Gruper - 46%, oraz Mydeal - 33%. Jak pokazuje badanie PBI, rośnie nie tylko liczba fanów ale również liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi, a co za tym idzie - wzrasta liczba ofert prezentowanych na portalach.

Jak wskazują eksperci większość badań popularności serwisów zakupów grupowych opiera się na ocenie ruchu generowanego na stronie. Tymczasem miernikiem znacznie lepiej opisującym sukces biznesowy portali jest faktyczna sprzedaż ofert.

Liderami są te portale, które mogą pochwalić się największą liczbą i najwyższą wartością transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego serwisu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów - mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i Członek Zarządu firmy Gruper. - Kluczowe czynniki wpływające na efekty działania portalu na rynku to systematyczne rozszerzanie portfolio towarów i usług dostępnych w serwisie i dbanie o najwyższą jakość prezentowanych ofert - dodaje.

Eksperci Gruper.pl szacują, że dwaj najwięksi gracze na rynku Groupon i Gruper generują ok. 80%realnej sprzedaży w segmencie zakupów grupowych.

- Z początku Groupon kontrolował około 90% rynku. Dziś oceniam jego udział na około 55%, podczas gdy Gruper odnotował wzrost od 10% do 25% w chwili obecnej  - mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i Członek Zarządu serwisu Gruper.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • webmajster 11-04-2012, 16:45:
ja jestem ciekawy jak będzie wyglądać rynek za dwa lata, teraz rzeczywiście z tego co widzę najpopularniejszy jest właśnie gruper i groupon chociaż niewykluczone że będą jakieś przetasowania, pożyjemy zobaczymy
  • WeSave.pl 06-03-2012, 19:00:
Tak. Teraz jest dobry czas na zmiany jakościowe na rynku.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.