Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popularność zakupów grupowych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 11-02-2012, 12:07

Według najnowszego badania PBI rośnie popularność zakupów grupowych w Polsce, których łączna liczba użytkowników w październiku wyniosła ponad 6 mln. W ciągu kilkunastu miesięcy serwisy stały się jednymi z najczęściej odwiedzanych stron branży e-commerce w Polsce.

Jak podaje PBI w grudniu 2010 roku o portalach zakupów grupowych słyszało jedynie 29% respondentów, podczas gdy w rok później znajomość różnych serwisów wskazało aż 78% badanych.

W czołówce najbardziej rozpoznawalnych portali zakupów grupowych w Polsce znalazły się: Groupon - znajomość serwisu zadeklarowało 75% respondentów, Citeam - 49% wskazań, Gruper - 46%, oraz Mydeal - 33%. Jak pokazuje badanie PBI, rośnie nie tylko liczba fanów ale również liczba podmiotów poszerzających swoją ofertę o serwisy z zakupami grupowymi, a co za tym idzie - wzrasta liczba ofert prezentowanych na portalach.

Jak wskazują eksperci większość badań popularności serwisów zakupów grupowych opiera się na ocenie ruchu generowanego na stronie. Tymczasem miernikiem znacznie lepiej opisującym sukces biznesowy portali jest faktyczna sprzedaż ofert.

Liderami są te portale, które mogą pochwalić się największą liczbą i najwyższą wartością transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego serwisu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów - mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i Członek Zarządu firmy Gruper. - Kluczowe czynniki wpływające na efekty działania portalu na rynku to systematyczne rozszerzanie portfolio towarów i usług dostępnych w serwisie i dbanie o najwyższą jakość prezentowanych ofert - dodaje.

Eksperci Gruper.pl szacują, że dwaj najwięksi gracze na rynku Groupon i Gruper generują ok. 80%realnej sprzedaży w segmencie zakupów grupowych.

- Z początku Groupon kontrolował około 90% rynku. Dziś oceniam jego udział na około 55%, podczas gdy Gruper odnotował wzrost od 10% do 25% w chwili obecnej  - mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i Członek Zarządu serwisu Gruper.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • webmajster 11-04-2012, 16:45:
ja jestem ciekawy jak będzie wyglądać rynek za dwa lata, teraz rzeczywiście z tego co widzę najpopularniejszy jest właśnie gruper i groupon chociaż niewykluczone że będą jakieś przetasowania, pożyjemy zobaczymy
  • WeSave.pl 06-03-2012, 19:00:
Tak. Teraz jest dobry czas na zmiany jakościowe na rynku.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH