Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2014, 00:36

W Polsce coraz mocniej zakorzeniają się trendy zdrowego trybu życia oraz zdrowego odżywiania, a nacisk mediów na tego typu tematy pozwala Polakom zrozumieć jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta. Coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę, że ich codzienne wybory dotyczące żywienia mają wpływ na ich nastrój, samopoczucie i ogólny stan zdrowia - ocenia firma badawcza Euromonitor International.

W efekcie rośnie coraz bardziej popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia. Dlatego też ta tendencja będzie wykorzystywana stopniowo przez wiodących producentów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą poszerzać swoje portfele produktów zdrowej żywności.

Euromonitor wskazuje, że lokalne firmy okazały się dużymi przeciwnikami, aktywnie zaangażowanymi w reklamy, jak również w rozwój nowych produktów i chociaż międzynarodowi giganci tacy jak Nestle Polska czy Unilever Polska utrzymują czołowe miejsca w większości kategorii żywności pakowanej, to krajowi producenci wykorzystują wybrane nisze i rozszerzają w nich swoją obecność, co okazało się dochodową strategią, a przykładami mogą być Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, Agros Nova, ZT Kruszwica, makarony Lubella, zakłady mięsne Animex czy producent mrożonek Polski Ogród.

Według Euromonitor International wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie w tym roku do 61,3 miliarda złotych z 61 miliardów w 2013 roku, oraz do 61,8 miliarda złotych w 2015 roku.

Spośród produktów żywności pakowanej, największy segment stanowi nabiał - jego wartość w 2013 roku wyniosła ok. 15,5 miliarda złotych, a zgodnie z prognozami Euromonitora wzrośnie w 2014 roku do 15,7 miliarda złotych oraz do 15,9 miliarda w 2015 roku.

Dużą część rynku stanowią też pakowane wyroby piekarnicze, na które Polacy wydali w 2013 roku 11,9 miliarda złotych, a w tym roku wydadzą 11,8 miliarda złotych, zaś w 2015 roku ta kwota może wynieść 11,7 miliarda złotych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KM 14-05-2015, 16:48:
Wyniki badania pokazują, że to dla rolników dobry moment, żeby ruszyć z własną sprzedażą lokalnych i zdrowych produktów. Wydaje się, że barier jest wiele: czynsz, koszt strony internetowej itd. Tymczasem prawie wszystkie można ominąć prowadząc sprzedaż online. Dodatkowo na platformach jak cabas.pl nie trzeba posiadać nawet żadnej specjalistycznej wiedzy informatycznej. Wystarczy mieć dobre produkty.
  • Elwira 17-10-2014, 08:47:
Bardzo mnie to cieszy. Zdrowa żywność to przyszłość. Jeśli sami nie zaczniemy ddbać o siebie i zwracać uwagi na to co jemy to żadne lekarstwa nam nie pomogą. Większość chorób wynika z nieprawidłowego żywienia. Jeśli to zrozumiemy to mamy szanse ustrzec się przed wymarciem gatunku. Zdrową żywność kupuję stosunkowo od niedawna na www.biochatka.pl ale już zaczęłam dostrzegać, że lepiej się po niej czuje. Zastąpiłam chipsy chipsami kokosowymi, jem mało cukru i poprawa samopoczucia jest. Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH