REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie rynek odtworzeń muzyki w sklepach i punktach usługowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2012, 14:58

Świadomość konieczności dokonywania opłat z tytułu odtwarzania muzyki jest już w Polsce powszechna, rośnie również świadomość wartości jakie niesie ze sobą muzyka odtwarzana w lokalach i punktach usługowych. Ta sytuacja przekłada się na systematyczny wzrost rynku odtworzeń muzyki, w ubiegłym roku wyniósł on 107,5 mln zł, co stanowi wzrost o 4,2 mln zł w stosunku do 2010 r.

REKLAMA

Związek Producentów Audio Video zanotował najwyższy wzrost wśród Organizacji Zbiorowego Zarządzania, + 22,5 proc. w stosunku do roku ubiegłego osiągając kwotę 18,5 mln zł, która została wygenerowana dzięki umowom podpisanym z 24 tys. płatników.

Badania TNS OBOP przeprowadzone w maju 2011r. na grupie 13,5 tys. klientów i 450 właścicieli obiektów potwierdziły, że właściciele firm coraz częściej doceniają wartość muzyki. Zdecydowana większość właścicieli lokali gastronomicznych (82 proc.), trzy czwarte właścicieli obiektów rekreacyjnych (74 proc.) i ponad połowa właścicieli firm usługowych (52 proc.) uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzenia ich lokalu. Wraz ze wzrostem świadomości wartości muzyki zmieniają się również źródła, z których muzyka jest odtwarzana.

Nadal przewagę stanowi radio, jednak coraz więcej, w stosunku do lat ubiegłych, pojawia się muzyki, która jest wyborem właściciela lokalu. I tak w lokalach gastronomicznych 53,6 proc. stanowi radio i telewizja (w tym: RMF FM 25 proc., Radio ZET 16 proc., TV VIVA - 14 proc., Złote Przeboje 6,7 proc.) a 46,4 proc. muzyka wg wyboru właściciela.

W lokalach usługowych i handlowych radio stanowi 55 proc. (w tym: RMF FM 40 proc., Radio ZET 15 proc., Eska 14 proc., Złote Przeboje 8 proc.) i 45 proc. muzyka wg własnego wyboru właściciela.

Pomimo potencjalnie negatywnych czynników, przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po muzykę popularną jako środek przyciągający klientów i wspierający sprzedaż - mówi Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV - I nawet silna promocja muzyki z opłatami włączonymi w cenę nośnika, tzw. free music, nie wpłynęła negatywnie na nasz biznes. Wśród przedsiębiorców coraz większa jest świadomość, że klienci chcą słuchać znanych nagrań i warto za to nieco więcej zapłacić.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH