Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie spożywczy rynek online w Wielkiej Brytanii

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2015, 13:14
Rośnie spożywczy rynek online w Wielkiej Brytanii
Fot. Sainsbury

W ciągu 12 tygodni do 10 października sprzedaż w Wielkiej Brytanii wzrosła o 0,8 proc. Większość sieci handlowych odnotowała spadek sprzedaży. Z nieznacznego wzrostu, w wysokości 1,1 proc., mógł cieszyć się Sainsbury. Inaczej sprawa wyglądała w przypadku sprzedaży online, która wzrosła o 9,8 proc. – wynika z danych Kantar Worldpanel.

W analizowanym okresie Sainsbury był jedyną dużą siecią handlową, która odnotowała wzrost sprzedaży, w tym także jeżeli chodzi o internet. Udziały rynkowe firmy wyniosły 16,1 proc.

Tesco zanotowało spadek sprzedaży o 1,7 proc, choć zdaniem analityków Kantar Worldpanel ciągle jest zbyt wcześnie, aby obserwować głębsze skutki zmian rozpoczętych w sieci.

Asda także zanotowała spadek sprzedaż i to aż o 3 proc. Jednocześnie udziały rynkowe sieci zmniejszyły się o 0,7 do 16,6 proc. Czwarta wielka sieć handlowa, Morrisons, odnotował spadek sprzedaży w wysokości 1 proc. Udziały rynkowe wyniosły 10,8 proc.

Dane z badania Kantar Worldpanel wskazują, że znacznie szybciej, bo aż o 9,8 proc., rośnie sprzedaż online. Analitycy wskazują, że pomimo tak dynamicznego wzrostu nadal widoczne są znaczące perspektywy rozwoju rynku. W ciągu ostatnich 12 tygodni tylko 18 proc. gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii kupiło artykuły spożywcze przez internet. Analitycy z Kantar Worldpanel podkreślają, że nadal firmy handlowe posiadają znaczące możliwości ekspansji jeżeli chodzi o sprzedaż internetową. Podstawowymi czynnikami wzrostu może się okazać wygoda oraz chęć oszczędzania czasu. Pełne uruchomienie usługi Amazon Fresh, które jest oczekiwane na początku przyszłego roku, może przyczynić się do dalszego dynamicznego rozwoju rynku online.

Nadal silną pozycję na brytyjskim rynku utrzymują niemieckie sieci dyskontowe, które po pewnym spowolnieniu na początku 2015 roku ponownie zanotowały bardzo dobre wyniki sprzedaży.

W analizowanym okresie sprzedaż Lidla wzrosła aż o 17,9 proc., a udziały rynkowe wyniosły 4,3 proc. Wzrost był szczególnie widoczny w Szkocji.

Równie dobre rezultaty zanotował drugi z niemieckich dyskontów – Aldi. Jego sprzedaż wzrosła o 17,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH