REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rossmann chce mieć 1600 sklepów do 2018 roku

  • Autor: PAP
  • Data: 29-05-2013, 19:00

Sieć drogerii Rossmann, licząca obecnie 730 punktów, ma w najbliższych latach rosnąć w tempie 150 sklepów rocznie - poinformował w rozmowie z PAP Marek Maruszak, prezes Rossmann Polska. Na koniec 2018 roku spółka chce mieć 1600 sklepów i przychody na poziomie ponad 9 mld zł.

REKLAMA

"Na koniec 2012 roku sieć Rossmann liczyła 706 sklepów. W tej chwili mamy 730 drogerii. Do końca roku chcemy mieć 850, w przyszłym roku 1000 sklepów" - powiedział PAP prezes Maruszak.


"W kolejnych latach chcemy otwierać po 150 sklepów rocznie, tak by na koniec 2018 roku mieć 1600 sklepów i obroty przekraczające 9 mld zł" - dodał.

Poinformował, że w ubiegłym roku przychody spółki wyniosły ponad 5 mld zł.

"W tym roku chcemy zwiększyć sprzedaż o 12 proc. rdr. Zakładamy wzrost sprzedaży porównywalnej, ale nie tak dynamiczną jak wcześniej, bo zagęszczamy sieć" - powiedział.

Drogerie Rossmann powstają w galeriach handlowych lub przy ważnych ulicach handlowych.

"Nasze sklepy mają różne powierzchnie, ta optymalna to około 300 m kw., ale takich lokali jest ograniczona liczba. Jesteśmy w dużych i małych miastach, w galeriach handlowych, na głównych ulicach miast, na osiedlach mieszkaniowych. Otwieramy się wszędzie tam, gdzie nasz sklep może być rentowny. Poprzez rozwój sieci chcielibyśmy docierać do większej liczby gospodarstw domowych. W tej chwili ta docieralność wynosi ponad 60 proc." - powiedział Maruszak.

Pytany, jakie może być tempo rozwoju sieci drogerii Rossmann po 2018 roku, odpowiedział: "Liczba naszych sklepów w następnych latach zależeć będzie od tego, jak będzie się rozwijał rynek, na ile silna będzie konkurencja, jak będzie się rozwijać gospodarka".

Rossmann stawia przede wszystkim na rozwój organiczny, ale nie wyklucza przejęć.

"Nie wykluczamy przejęć, ale sieci, które są na rynku niekoniecznie pasują ze względu na mniejszą powierzchnię albo mają lokalizacje blisko naszych. Wartość dodana byłaby w takich przypadkach niewielka" - powiedział prezes Maruszak.

"Jeśli jednak będzie jakaś oferta na rynku, to ją rozpatrzymy. Nie prowadzimy na razie żadnych rozmów" - dodał.

Poinformował, że sieć nie będzie rozwijana poprzez franczyzę.

"Franczyza daje szansę na szybki rozwój, ale nie gwarantuje jakości, skutecznego zarządzania asortymentem, cenami" - powiedział prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH