Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rossmann jest liderem polskiego rynku chemiczno-kosmetycznego z 26 proc. udziałem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2015, 22:36
Rossmann ma 1000 sklepów w Polsce - zdjęcia
fot. Rossmann

Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii, a na jego sklepowych półkach znajduje się ponad 16 tys. produktów. Firma jest liderem krajowego rynku chemiczno-kosmetycznego z 26-proc. udziałem.

Rok 2014 sieć Rossmann zakończyła z obrotami w wysokości 6,43 mld zł. Codziennie zakupy w sklepach sieci robi 600 tys. klientów. W portfolio firmy można znaleźć 800 zagranicznych i polskich marek. Rossmann oferuje klientom również 35 marek własnych.

Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce samoobsługową drogerię.

Po dziesięciu latach działalności pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już ponad 100 sklepów. Rok 2006 firma kończyła z 230 sklepami w kraju, by trzy lata później otworzyć drogerię nr 420.

Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój Rossmanna. W 2010 roku po raz pierwszy firma otworzyła ponad 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy. Kolejną granicę Rossmann przekroczył w 2013, kiedy to w ciągu roku uruchomił ponad 150 nowych placówek, kończąc go z 850.

W styczniu 2015 firma osiągnęła liczbę 1000 drogerii w Polsce. Rossmann zatrudnia w Polsce ponad 14 tys. pracowników.

W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

Poza ekspansją drogerii Rossmann stale rozbudowuje swoją infrastrukturę. W 2012 roku oddał do użytku nowoczesny 12-piętrowy biurowiec na łódzkim Teofilowie. W tym samym czasie swoją działalność rozpoczęło regionalne centrum dystrybucyjne dla północnej Polski w Grudziądzu
o powierzchni 25 tys. mkw. Magazyn takiej samej wielkości dla południowej części kraju uruchomiono w październiku 2014 roku w Pyskowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • psychofanROSS 01-02-2015, 16:42:
Jestem z branży, widzę gdzie roSSman otwiera te nowe sklepy, znam potencjał rynku i stwierdzam jednoznacznie - przeinwestowali. Prawdopodobnie strategia zakłada:
1_ zająć wszystkie miejscówki blokując ewentualnych konkurentów (sieciówki)
2_wybić miejscowy plankton
3_stać się monopolistą (Czechy, Słowacja, Wegry, Litwa, trochę słabiej ale silnie Austria i Niemcy)
4_dyktować warunki nie do odrzucenia producentom (ewentualnie marka własna jeśli marżowość będzie za niska)
5_ odbudować straty finansowe ( patrz pkt 1)
  • Miki 01-02-2015, 12:54:
Proponuje by pracownicy tej niemieckiej sieci wymusiły na pracodawcy wynagrodzenia minimalne 8,5 euro/godz.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.