Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rossmann jest liderem polskiego rynku chemiczno-kosmetycznego z 26 proc. udziałem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2015, 22:36
Rossmann ma 1000 sklepów w Polsce - zdjęcia
fot. Rossmann

Rossmann ma w Polsce 1000 drogerii, a na jego sklepowych półkach znajduje się ponad 16 tys. produktów. Firma jest liderem krajowego rynku chemiczno-kosmetycznego z 26-proc. udziałem.

Rok 2014 sieć Rossmann zakończyła z obrotami w wysokości 6,43 mld zł. Codziennie zakupy w sklepach sieci robi 600 tys. klientów. W portfolio firmy można znaleźć 800 zagranicznych i polskich marek. Rossmann oferuje klientom również 35 marek własnych.

Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce samoobsługową drogerię.

Po dziesięciu latach działalności pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już ponad 100 sklepów. Rok 2006 firma kończyła z 230 sklepami w kraju, by trzy lata później otworzyć drogerię nr 420.

Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój Rossmanna. W 2010 roku po raz pierwszy firma otworzyła ponad 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy. Kolejną granicę Rossmann przekroczył w 2013, kiedy to w ciągu roku uruchomił ponad 150 nowych placówek, kończąc go z 850.

W styczniu 2015 firma osiągnęła liczbę 1000 drogerii w Polsce. Rossmann zatrudnia w Polsce ponad 14 tys. pracowników.

W najbliższych latach Rossmann planuje utrzymać tempo rozwoju, otwierając sto kilkadziesiąt drogerii rocznie. Pod koniec 2018 roku ich liczba ma wzrosnąć do 1600.

Poza ekspansją drogerii Rossmann stale rozbudowuje swoją infrastrukturę. W 2012 roku oddał do użytku nowoczesny 12-piętrowy biurowiec na łódzkim Teofilowie. W tym samym czasie swoją działalność rozpoczęło regionalne centrum dystrybucyjne dla północnej Polski w Grudziądzu
o powierzchni 25 tys. mkw. Magazyn takiej samej wielkości dla południowej części kraju uruchomiono w październiku 2014 roku w Pyskowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • psychofanROSS 01-02-2015, 16:42:
Jestem z branży, widzę gdzie roSSman otwiera te nowe sklepy, znam potencjał rynku i stwierdzam jednoznacznie - przeinwestowali. Prawdopodobnie strategia zakłada:
1_ zająć wszystkie miejscówki blokując ewentualnych konkurentów (sieciówki)
2_wybić miejscowy plankton
3_stać się monopolistą (Czechy, Słowacja, Wegry, Litwa, trochę słabiej ale silnie Austria i Niemcy)
4_dyktować warunki nie do odrzucenia producentom (ewentualnie marka własna jeśli marżowość będzie za niska)
5_ odbudować straty finansowe ( patrz pkt 1)
  • Miki 01-02-2015, 12:54:
Proponuje by pracownicy tej niemieckiej sieci wymusiły na pracodawcy wynagrodzenia minimalne 8,5 euro/godz.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH