Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Rosyjska sieć handlowa chce kupić sieci Real i Makro w Europie Wschodniej

Rosyjska sieć handlowa X5 Retail Group jest zainteresowana nabyciem wybranych oddziałów Grupy Metro w Rosji i Europie Wschodniej. Obie firmy zaznaczają, że nie było jeszcze w tej sprawie żadnych rozmów, a niemiecki operator dodał, że nie rozważa takiej sprzedaży.

Rosyjska sieć handlowa chce kupić sieci Real i Makro w Europie Wschodniej
Jeden z rosyjskich hipermarketów sieci Real, fot. Spectrum Group

Autor: Reuters/kamcity
Data: 13-02-2011, 11:08

Anonimowe źródła cytowane przez agencję Reuters twierdzą, że X5 chce kupić sieć hal Metro Cash & Carry i hipermarketów Real działających w Rosji i Europie Wschodniej.

Te same źródła informują, że koncern X5 był zainteresowany przejęciem 10 proc. udziałów w Metro Group, które może także odkupić współzałożyciel koncernu Otto Beisheim.

Jednocześnie ten sam anonimowy informator zastrzega, że do takiego porozumienia nie dojdzie w najbliższym czasie, jednak będzie ono możliwe w przypadku podziału majątku Metro, na przykład poprzez wydzielenie sieci galerii Kaufhof.

Ewentualny zakup 10 proc. udziałów w Grupie Metro będzie kosztować X5 około 2,3 mld USD X5 (po obecnych kursach), co może okazać się ceną zaporową.

Zarówno przedstawiciele Metro, jak i X5 Retail podkreślali, że nie kontaktowali się w tej sprawie. Niemiecka Grupa dodała, że nie zamierza sprzedać swoich oddziałów w Rosji i i Europie Wschodniej.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Otto Beisheim RSS ALERT    /    X5 Retail Group RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    Metro Group AG RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • jubus 2011-02-13 11:48:38
    To nie taki zły pomysł, tylko ja bym wolał aby kilka dużych rosyjskich sieci weszło do Polski, bez kupowania jakichś tam hal czy marketów, tak jak to zrobiono z Łukoilem w przypadku stacji benzynowych. Dobrze by było aby do Polski weszła jakaś duża sieć ze Wschodu, nawet z Ukrainy i zaoferowała trochę swoich produktów. Wiadomo, że niedługo zostanie podpisana umowa o wolnym handlu między UE, a Ukrainą to może ułatwi to wchodzenie ukraińskich podmiotów na rynek unijny i odwrotny. W Polsce potrzeba więcej konkurencji \"niezachodniej\", więcej firm z Azji czy Europy Wschodniej, trochę innego myślenia. Poza tym dobrze by było aby taka sieć zaoferowała takie produkty, których w Polsce nie ma np. zefiry, rybki suszone do piwa, kwasy chlebowe, wina krymskie, koniaki, itd. Ludzie w Polsce jeżdżą po takie produkty, bo im tego brakuje, tak więc jest rynek do zagospodarowania również dla firm z Rosji lub Ukrainy.
  • Kazik 2011-02-13 22:53:22
    Niech wykupią zwłaszcza - te reale po geantach. Dla klientów do dziś to szok że tak można spieprzyć dobrze prosperujace markety.....Zapraszam na poszukiwanie cen przy produktach w toruńskiej Komecie.....lub artykułów promocyjnych z gazetki np.pierwszego dnia promocji....W czasach \"geanta\" nie do pomyślenia....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.