REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rozwiązania IT pozwalają Pepco myśleć o podwojeniu liczby sklepów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-02-2012, 11:37

42 proc. małych firm handlowych wprowadza rozwiązania IT, aby sprostać nasilającej się ekspansji dużych firm, które nie tylko umiejętnie wykorzystują efekt skali, ale też potrafią zoptymalizować swoje procesy biznesowe właśnie dzięki rozwiązaniom IT.

REKLAMA

Kiedy przed wybuchem kryzysu na światowych rynkach finansowych w 2008 r. popyt na dobra konsumpcyjne utrzymywał się na relatywnie wysokim poziomie, najprostszym sposobem w walce z konkurencją było podniesienie marży, otwarcie nowych sklepów i uruchomienie handlu przez internet.

I choć dzisiaj inicjatywom tym średni detaliści dalej przypisują najwyższy priorytet (podniesienie marży - 24 proc., otwarcie nowego sklepu - 23 proc., e-handel - 16 proc.,), to jednocześnie przyznają, że bardzo poważnym lub poważnym zagrożeniem dla maksymalizacji zysków są m.in. nienajlepsze perspektywy gospodarcze (40 proc..), a także konkurencja ze strony detalistów działających wyłącznie w internecie (36 proc.).

Z identycznymi zagrożeniami mierzą się także duże, globalne firmy, ale w zderzeniu z nimi często wychodzą zwycięsko dzięki efektywniejszemu planowaniu i zarządzaniu dostępnymi zasobami. Modelowym przykładem jest Pepco - jedna z największych sieci sklepów dyskonotowych, która rozpoczęła działalność w Polsce w 2000 r.

Dzisiaj Pepco tworzy ponad 220 sklepów, które nie tylko generują przychody na stabilnym poziomie, ale też skuteczniej kontrolują swoje koszty po wdrożeniu przez firmę Columbus systemu informatycznego Microsoft Dynamics Ax. Wdrożony system wspomaga zarządzanie m.in. finansami, środkami trwałymi, planowanie zakupów i monitoring dostaw - na tyle skutecznie, że sieć planuje podwojenie liczby swoich sklepów w Polsce w ciągu kilku najbliższych lat.

Jak wynika z badań Forrester Consulting do skutecznego konkurowania, potrzeba m.in. efektywniejeszego zarządzania promocjami (tak przyznaje 62 proc. detalistów średniej wielkości), lepszego planowania cen (61 proc.), zwiększenia lojalności klientów (44 proc.), lepszego prognozowania i uzupełniania zapasów (53 proc.), lepszego planowania asortymentu (50 proc.), ulepszonego zarządzania łańcuchem dostaw (48 proc.) i zarządzania popytem (48 proc.), a także poprawy procesu informacyjnego o zapasach na magazynie.

- W każdym z tych obszarów dobrze wdrożone rozwiązanie IT może przynieść firmie zarówno większy komfort pracy, jak i większe oszczędności, które wcześniej trudno było zlokalizować w wolumenie pozornie nie powiązanych ze sobą danych - informuje przedstawiciel Columbus.

Więcej na: www.dlahandlu.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH