Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rozwój dyskontów nie będzie wieczny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2015, 08:57
Rozwój dyskontów nie będzie wieczny
Fot. Shutterstock

- Widzimy trend odejścia od hipermarketów na korzyść dyskontów – dużo mniejszych sklepów, których jest więcej. Rozwój sieci dyskontowych również nie będzie trwał wiecznie. W pewnym momencie musi nastąpić naturalny koniec - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogdan Orzechowski, dyrektor generalny Smurfit Kappa Wielkopolska.

Jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce nie funkcjonowały sieci handlowe. Ich dynamiczny rozwój to  ostatnie 10-15 lat. Obecnie na rynku zauważalne są istotne zmiany, w tym rosnąca popularność sieci dyskontowych. Co jednak istotne, dyskonty również przechodzą problemy. Ich rozwój nie będzie stały i kiedyś nadejdzie jego naturalny kres. -Pojawia się pytanie, czy koniec następuje ponieważ zdolność zakupowa społeczeństwa się skończyła, czy też w dobie deficytu czasu coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z dostaw internetowych - zastanawia się Bogdan Orzechowski. 

Jego zdaniem znaczący wpływ na sytuację rynkową wywierają zmiany zachowań konsumpcyjnych. Obecnie ze względu na wzrost tempa życia i mniejszą ilość czasu konsumentów zmienia się także handel. - Ludzie pracują pięć dni w tygodniu i chcą wygospodarować dla siebie wolny weekend - zauważa. Spodziewam się, że sieci handlowe w krótkim czasie zaczną tracić znaczące udziały rynkowe. W przeciągu 5 – 6 lat możemy być świadkami znaczącej ewolucji. Znowu staniemy przed dylematem jak będą wyglądały opakowania dla przemysłu spożywczego - czy wyścig o kolorowe opakowania sklepowe będzie uzasadniony, czy przejdziemy do modelu opartego na bezpośrednich dostawach do klientów, co wpłynie na sposób pakowania produktów - zauważa.

Podkreślił również, że sieci handlowe takie jak Lidl, czy Biedronka stawiają przede wszystkim na promocję produktów privat label. Klienci natomiast często przychodzą do sklepu po konkretny produkt. Jeżeli go nie dostaną, to raczej nie zdecydują się na markę własną. - Dlatego sieci handlowe muszą na swojej półce pokazywać także inne produkty. W jaki sposób będą konkurować zależy od przyjętej strategii, na którą nie mamy wpływu. Prędzej czy później któraś z dużych sieci jako pierwsza zerwie z kolorowymi opakowaniami, przyjmie nową strategię i wprowadzi opakowania wyglądające zupełnie inaczej - tłumaczy Bogdan Orzechowski.

Przyznaje jednocześnie, że nowe strategie sieci handlowych stanowią potwierdzenie trudnej sytuacji rynkowej. - Aktualnie podejmowane działania, poszukiwanie nowych obszarów oraz wyrobów, adresowanie oferty do nowego klienta potwierdza występowanie problemów w sieciach handlowych. Gdy wszystko idzie sprawnie, to powielany jest znany i sprawdzony model. Nie wprowadza się dodatkowego zakłócenia, takiego jak nowy towar, czy klient. Do tego trzeba być przygotowanym - mówi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Maciej 22-06-2015, 21:32:
Przyszłość to Internet, zakupy w sieci, odbiór jak mcdrive

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH