REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rozwój gastronomii przy drogach nabiera tempa. Szykuje się wojna między AmRest'em i McDonalds'em

  • Autor: PMR / portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2010, 14:10
Rozwój gastronomii przy drogach nabiera tempa. Szykuje się wojna między AmRest'em i McDonalds'em

Od czasów wejścia Polski do Unii Europejskiej rozwój polskich dróg powoli nabiera rozpędu. W ślad za nowymi drogami podążają sieci gastronomiczne, które przydrożną gastronomię postrzegają jako złoty interes.

REKLAMA

Rozwój infrastruktury drogowej powoduje, że liczba miejsc, w których można uruchomić lokal gastronomiczny rośnie - piszą w raporcie analitycy firmy PMR. Możliwości jest wiele. Począwszy od najdroższych MOP-ów (Miejsca Obsługi Podróżnych) przy autostradach, na stacjach benzynowych w pobliżu węzłów komunikacyjnych skończywszy. Właściciele placówek gastronomicznych widzą tam swoją przyszłość, bo w Polsce działa około 7 tys. stacji paliw, a tylko kilkaset z nich prowadzi własną gastronomię. Stawka zatem jest duża.

Sieci McDonalds i AmRest to główni zainteresowani pozyskaniem nowych lokalizacji, ale nie jedyni. Do boju staje także Autogrill. Jednak jak informują analitycy PMR prawdziwa bitwa rozgorzeje między firmami AmRest (operator KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King) i McDonalds. Stawką są przydrożne fast foody. Jak na razie ostatnie słowo na tym rynku wciąż należy do tej drugiej.

Złote łuki mają obecnie w Polsce 238 lokali z czego aż 163 należą do systemu McDrive. Ponad 50 placówek znajduje się przy stacjach paliw Shell, BP, Lukoil, i Statoil. Sieć KFC, która należy do AmRestu ma w Polsce 110 punktów, z czego jedynie 31 przystosowanych jest dla klientów zmotoryzowanych. Według tego kryterium sytuacja Burger Kinga jest jeszcze gorsza, bo na 17 placówek w Polsce tylko jedna może obsługiwać kierowców.

Analitycy podejrzewają, że AmRest wyda miliony złotych na walkę o przydrożny rynek, jednak szczegóły tej batalii nie są znane. W 2009 roku AmRest otworzył 50 restauracji. W tym roku plany są podobne. Prezes spółki podkreśla, że recesja jest dobrą okazją do zdobycia dobrych lokalizacji po konkurencyjnej cenie. Jeden z członków zarządu podkreśla, że rynek przydrożnej gastronomii to rynek z przyszłością i dużym potencjałem. Powodem tego jest fakt, że liczba kierowców stale wzrasta. Ponadto kryzys obniżył koszty inwestycji (tańsze materiały budowlane i ceny gruntów).

McDonald's również nie spoczywa na laurach i wciąż się rozwija. W 2009 roku otworzył 17 nowych placówek, z czego większość to lokale w systemie McDrive. Mimo kryzysu McDonald's nie rezygnuje z ambitnych planów ekspansji i w ciągu najbliższych 3 lat planuje zwiększyć ogólną liczbę placówek o połowę. Strategia sieci przewiduje otwieranie nowych placówek przy stacjach paliw i autostradach. Koncern podpisał na przykład umowę o współpracy z siecią stacji Lotos, przy której powstanie 6 punktów sieci fast food.W ramach tej współpracy w lutym 2010 powstały dwa nowe lokale typu McDrive przy autostradzie A2.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH