REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ruch chce wejść w segment dostaw paczek

  • Autor: PAP
  • Data: 13-09-2012, 18:18

Prezes Ruchu Paweł Szymański poinformował, że Ruch chce w najbliższym czasie wejść w segment dostaw paczek, do czego wykorzysta posiadaną sieć kilku tysięcy punktów sprzedaży prasy. Jest też zainteresowany Merlinem, którego właściciele deklarują gotowość sprzedaży.

REKLAMA

"Naszą podstawową przewagą konkurencyjną w stosunku do innych graczy na rynku e-handlu produktów niespożywczych jest sieć dystrybucji. Posiadamy potencjalnie 3 tys. punktów odbioru, czyli kiosków obecnych w całej Polsce, do tego dochodzi część sieci partnerskiej. Jesteśmy w stanie dowieźć w ciągu 24 godzin paczkę do dowolnego punktu w Polsce" - powiedział Szymański.

Ruch chce, by wejście w segment dostaw paczek odbyło się również przy współpracy z Merlinem, jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.

"Przyglądamy się Merlinowi. Ponieważ jesteśmy w stanie zaoferować efektywną kosztowo i czasowo dystrybucję paczek, uważam, że jesteśmy dla Merlina najlepszym partnerem" - powiedział Szymański.

Właściciele Merlina od dłuższego czasu poszukują dla spółki nowego inwestora. Wcześniejsze rozmowy z Empikiem zakończyły się niepowodzeniem, teraz według nieoficjalnych informacji wstępne oferty wysłało kilka podmiotów, w tym Ruch.

Prezes Szymański zamierza w najbliższym czasie mocniej zaistnieć na rynku prasy i książki elektronicznej.

"Bardzo istotnym trendem jest migracja czytelników od prasy papierowej do wydawnictw elektronicznych, dlatego chcemy w tej kategorii zostać głównym graczem. Ostatni nasz zakup spółki NetPress Digital, która zajmuje się konwertowaniem prasy na wydania elektroniczne, to sposób na wykorzystanie trendu i połączenie wydawnictw papierowych i elektronicznych. Myślę, że w ciągu 1,5 miesiąca będziemy mogli bardzo agresywnie wyjść na rynek z gotową ofertą uwzględniającą obie formy" - powiedział.

"W porównaniu do prasy tradycyjnej rynek wydawnictw elektronicznych jest jeszcze bardzo niewielki. W ubiegłym roku sprzedaż w Polsce wyniosła mniej niż 20 mln zł, ale uważamy, że ten rynek będzie się bardzo intensywnie rozwijać. Można szacować przyrost rzędu 100-150 proc. rocznie. Do tej pory barierą rozwoju była mała dostępność urządzeń elektronicznych, teraz się to zmieniło. Szacujemy liczbę sprzedanych w zeszłym roku tabletów na około 100 tys., prognozy na ten rok mówią o 300 tys., a to może być bardzo skromną liczbą w stosunku do tego, co faktycznie może się wydarzyć. Wydawcy będą musieli się do tego przystosować i aktywnie pracować nad rozwojem tego rynku" - dodał.

W przypadku prasy papierowej wzrost rentowności ma przynieść poprawa efektywności zakupów, wprowadzenie segmentacji rynku i zmiana miksu produktów. Ruch chce zwiększać sprzedaż innych artykułów niż bilety, papierosy i doładowania telefonów, które są niskomarżowe. Ruch pracuje też nad zwiększeniem udziałów w rynku bardziej marżowych czasopism.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH