Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ruch turystyczny coraz mocniej wpływa na centra handlowe

Każdego dnia turyści zostawiają w Krakowie 18 mln zł. Co dziesiąte miejsce pracy w Krakowie jest ściśle związane z obsługą turystów. Ogromny ruch turystyczny w stolicy Małopolski wpływa na decyzje inwestycyjne zarządzających obiektami handlowymi.


Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 06-09-2019, 10:19

Polska jest krajem coraz chętniej odwiedzanym przez turystów z zagranicy, także spoza Unii Europejskiej. Z szacunkowych danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w ubiegłym roku nasz kraj odwiedziło 19,3 mln zagranicznych gości. Spośród miast największą siłę przyciągania ruchu typowo turystycznego ma Kraków. W 2018 roku przyjechało tu 13,5 mln osób, które wydały w sumie 6,5 mld zł. W przeliczeniu na jeden dzień turyści zostawiają w Krakowie ok. 18 mln zł (dane Małopolska Organizacja Turystyczna - MOT). Co dziesiąte miejsce pracy w Krakowie jest ściśle związane z obsługą odwiedzających miasto.

Pobyt obcokrajowców w Polsce nie kończy się zwykle tylko na zwiedzaniu. Nasz kraj jest dla nich atrakcyjny także z powodu stosunkowo niskich cen w sklepach, a tak duży ruch turystyczny nie pozostaje bez wpływu na decyzje inwestycyjne operatorów zarządzających obiektami handlowymi.

- Kraków ma znaczący potencjał demograficzny, ale także ten, wynikający z ogromnego ruchu turystycznego. Te fakty miały wpływ na naszą decyzję dotycząca przebudowy Plazy i przekształcenia jej w wysokiej klasy outlet sprzedający produkty znanych marek z dużymi zniżkami. Dobre outlety mają nieporównywalnie większą niż zwykłe centra handlowe siłę przyciągania turystów. Oczywiście Kraków to duże miasto, a turyści zazwyczaj nie docierają na peryferia, ale Fashion Outlet Kraków będzie położony blisko centrum i jest dobrze skomunikowany z Rynkiem Głównym czy dworcem – mówi Dawid Rutkowski, Asset & Development Manager w PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management.

 Funkcja wyprzedażowa jest także w outletach coraz częściej uzupełniana o ofertę rozrywkową i umożliwiającą przyjemne spędzanie czasu np. łączonego z posiłkiem. To okoliczności atrakcyjne dla mieszkańców, ale także dla turystów. Krakowski obiekt powstaje w takiej właśnie formule, część rozrywkowo - gastronomiczna zajmie tu aż około 30% powierzchni. Restauracje i część rozrywkowa wzmacniają pozytywne wrażenia zakupowe i satysfakcję z pobytu, także u turystów.

Położenie blisko centrum ułatwia przyciąganie turystów do obiektu handlowego, to jednak nie wystarcza. Doświadczeni operatorzy centrów potrafią wykreować dla obcokrajowców także inne atrakcyjne zachęty. Jedną z nich jest zwrot podatku za zakupy, który klienci spoza UE mogą otrzymać na miejscu, od razu po zakupach. Wprawdzie najliczniej turyści przybywają do Polski z Niemiec czy Wielkiej Brytanii, ale coraz częstszymi gośćmi są obywatele Stanów Zjednoczonych, Ukraińcy, a z roku na rok przybywa także turystów z Chin i innych krajów azjatyckich.

Jak do tej pory usługa umożliwiająca zagranicznym klientom odbiór podatku VAT za zakupy na miejscu, jest unikalna w skali kraju, jednak rosnący gwałtownie ruch turystyczny pozwala przypuszczać, że prekursorzy takich rozwiązań znajdą wkrótce swoich naśladowców. W ankietach Małopolskiej Organizacji Turystycznej kategoria zakupy w wydatkach obcokrajowców pojawia się coraz częściej. W miarę rozwoju oferty handlowej może być także coraz wyżej na listach wydatków turystów w Krakowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

turyści RSS ALERT    /    turyści zagraniczni RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    outlety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.47.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.