Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rusza kampania, która zachęci klientów do czytania etykiet

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 05-11-2012, 14:11

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Federacja Konsumentów rozpoczynają dwutygodniową kampanię edukacyjną, skierowaną do konsumentów. Celem kampanii jest zachęcenie do czytania etykiet umieszczanych na produktach i dokonywanie świadomych zakupów.

Kampania pod hasłem „Czytaj etykiety - chroń siebie i swój świat!" zostanie przeprowadzona w dniach 5-19 listopada br. na terenie sieci handlowych Auchan, Carrefour, Makro Cash&Carry, Real i Tesco. W wybranych sklepach zostaną umieszczone plakaty oraz spoty informacyjne a na stronach internetowych sieci pojawią się informacje dla klientów.

Kampania zachęca konsumentów do uważnego czytania informacji umieszczanych na etykietach produktów i podejmowania odpowiedzialnych i świadomych decyzji zakupowych na podstawie danych o pochodzeniu produktu z upraw ekologicznych, rodzaju opakowania i jego wpływie na środowisko, oznakowaniu fair trade i innych. Badania Eurobarometru pokazują, że niestety 50 proc. Polaków w ogóle nie czyta napisów na opakowaniach przed dokonaniem zakupu, a 64% nie zna znaczenia żadnego z oznakowań i certyfikatów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Donek 06-11-2012, 10:14:
Sklepy ze zdrowa żywnością kolejna bzdura! Kupujesz jak nasze babcie. Żywca i do piekarnika z przyprawami. Kupujesz elektryczny sprzęt do pieczenia chleba. Masz własny świeży chleb. Kiedy chcesz i jaki chcesz. Kupujesz łososia żywiec i mrozisz w dzwonkach. Masz dostęp do świeżej ryby bez glazury. Na parze, grillowania. !0 min trochę surówki z np. brokuła. Zieleniak pod blokiem to najlepszy sklep. reszta to śmiecie tzw produkty spożywcze ale nie do jedzenia...
  • jan 06-11-2012, 09:32:
Czyli wniosek z tego taki, że to nie klientom konsumentom zależy na czytaniu etykiet tylko polskim urzędnikom.
  • Beatella 05-11-2012, 17:21:
To nie jest tak, że ludzi nie stać na zdrową żywność, skoro ich stać na to, by rocznie wyrzucać ponad 9 mln ton żywności! Kupujemy za dużo i do tego bezsensownie. Sam czytałeś, że "50 proc. Polaków w ogóle nie czyta napisów na opakowaniach przed dokonaniem zakupu, a 64% nie zna znaczenia żadnego z oznakowań i certyfikatów". Więc nie dość, że Polacy kupują za dużo, to jeszcze nie wiedzą, co kupują! Poza tym wierz mi, większość produktów zawiera chemię, której celem nie jest zaspokojenie naszego głodu, ale chwilowe, dosłowne zapchanie i w konsekwencji rozbudzenie apetytu. W żywności ekologicznej tego nie ma. Wystarczy że na obiad zjesz miseczkę wielkości złożonych dłoni i czujesz się syty. Dlatego właśnie trzeba czytać etykiety, by wybierać produkty pełnowartościowe. Moje optowanie za produktami ekologicznymi nie jest bezpodstawne, ale podparte wiedzą i lekturą licznych badań, z których wynika, że Przeciętnie produkt ekologiczny zawiera między innymi 27% więcej witaminy C, 21% więcej żelaza, 29,3% więcej magnezu, 13,6% więcej fosforu.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH