Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszą prace nad ustawą regulującą stosunki między sieciami marketów a przemysłem spożywczym

  • Autor: TVP Rolna
  • Data: 06-11-2010, 17:34
Ruszą prace nad ustawą regulującą stosunki między sieciami marketów a przemysłem spożywczym

Przemysł spożywczy żąda uchwalenia ustawy na wzór tzw. ustawy węgierskiej, która punkt po punkcie wymieni co wolno, a czego nie jeśli chodzi o relacje z sieciami hiper i supermarketów. Handlowcy zdecydowanie protestują - informuje TVP Rolna.

Jak informuje TVP Rolna zdaniem Andrzeja Gantnera z PFPŻ  branża żywnościowa zarówno skupiająca małe i duże sieci, dąży to do tego, żeby przede wszystkim w końcu objąć nadzorem administracyjnym ten obszar działalności. Sieci handlowe zdecydowanie protestują i przypominają, że wystarczy rygorystycznie przestrzegać istniejących przepisów.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego z POHIDu tzw. ustawa węgierska, która ma poskromić sieci, moim zdaniem jest zupełnie niepotrzebna.

Handel żąda od przetwórców wielu dodatkowych opłat na przykład za wejście do sklepu czy za dodatkową promocję. Nie oznacza to jednak, że porozumienie na linii dostawca - sieć handlowa jest niemożliwe.

Zdaniem specjalistów nie do końca jest tak, że każda opłata pobierana przez sieć jest niezgodna z prawem takimi podstawowymi czynnikami które powinny być brane pod uwagę jest kwestia dobrowolności i ekwiwalentności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jaca 24-11-2010, 16:57:
Fallus - sprzedawczyk - ukatrupi wszystko, co przeszkadza jego mocodawcom z wielkich sieci. Przestrzeganie prawa przez sieci to fikcja - i Fallus o tym dobrze wie. Konieczne są zatem regulacje na wzór węgierski, aby nie naruszyć równowagi pomiędzy producentami i handlowcami i - paradoksalnie - nie zabić wolnego rynku.Jest oczywiste, że wzmocnione sieci zaczną dyktować warunki zarówno dostawcom jak i klientom - a wtedy - żegnajcie niskie ceny. Przykład - niedawna zmowa w farbach. Dlatego - brońmy się!
  • wołek 09-11-2010, 10:03:
To są właśnie konsekwencje liberalizmu w myśl zasady "co niezabronione to dozwolone " i dobre praktyki to można wprowadzać w każdej dziedzinie byle nie finansowej a taką jest rozliczanie z branżą handlową . Z jednej strony markety ''żądają " półkowego , wpisowego nie dając nic w zamian np. gwarancje sprzedaży czy opłacalnej ceny .Dobre praktyki w markecie to nie zbiór regulacji tylko lista życzeń na którą przez szantaż godzą się dostawcy i jeszcze im z ironią wmawiają się że to dobre praktyki .
  • przedsiębiorca 09-11-2010, 08:49:
Odniesie to skutek tylko wtedy, jeśli przepisy będą zawierały sankcje finansowe i to spore za stosowanie niedozwolonych praktyk. Niech w końcu też Skarb Państwa zarabia na wykonywaniu prawa. Np za opłatę wejściową do sieci - 100 krotna kara dla urzędu Skarbowego, za opłatę półkową - 500 krotna kara itp. Karę taką poniesie firma handlowa, która przyjmie jakąkolwiek oplatę tzw marketingową lub zażąda taka opłatę a więc usiłowanie będzie także sankcjonowane. Wyjdziemy wtedy na uczciwy handel a małe i średnie firmy będą mialy szanse na zbyt swoich produktów.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH