Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek czeka prawdziwe oblężenie e-delikatesów?

  • Autor: eksperci z e-nnovation Programme Committee
  • Data: 17-09-2012, 12:29
Rynek czeka prawdziwe oblężenie e-delikatesów?
Rynek "e-grocery", mimo swojego niekwestionowanego rozwoju, wciąż w Polsce jest swoistego rodzaju innowacją

Popularność zakupów online w Polsce nikogo już nie dziwi. Po "boomie" na kupowanie sprzętu RTV i AGD coraz mocniej w sieci rozpychają się markety spożywcze.

Większość znanych marketów ma już swoje "internetowe końcówki". W sieci znajdziemy oczywiście takie tuzy jak Alma, Piotr i Paweł, Auchan czy ostatnio debiutujące Tesco, które po Warszawie właśnie rozpoczęło internetową sprzedaż w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi. Nie brakuje jednak także sklepów stricte internetowych, które powstały właśnie z myślą o sprzedaży artykułów spożywczych przez sieć - A.pl, do którego należy również olsztyński fresh24.pl, także Superdelikatesy.pl, Frisco.pl czy Foodini.pl. Z biegiem czasu dostępność marek sprzedających w sieci z tzw. segmentu „e-grocery" jest coraz większa, a liczbę oferowanych produktów w sklepach internetowych szacuje się już w tysiącach. Z roku na rok zainteresowanie zakupami spożywczymi w Polsce wzrasta. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Czy już niedługo możemy spodziewać się prawdziwego oblężenia e-delikatesów, które - według zapewnień - pozwolą konsumentom zaoszczędzić czas i pieniądze?

Rynek "e-grocery", mimo swojego niekwestionowanego rozwoju, wciąż w Polsce jest swoistego rodzaju innowacją. Polacy wciąż nie do końca wierzą w wybór właściwych produktów bez możliwości ich fizycznego obejrzenia. Z tego też powodu sprawdzono jak radzą sobie e-sklepy spożywcze w praktyce: pod względem obsługi klientów, procesu zakupowego, rozwiązywania problemów, dostarczania zakupów i co najważniejsze - samej jakości dostarczonych produktów!

Do zamówienia wybrano koszyk czternastu standardowych produktów. Nie podjęto próby definicji konkretnej marki, gdyż nie w każdym z marketów dostępne są takie same produkty. Nie było jednak problemów ze znalezieniem zamienników. Koszyk został dobrany tak, by sprawdzić aspekty związane z odpowiednim pakowaniem, separacją produktów podczas pakowania, ważeniem, itp. Oczywiście nie zabrakło także produktów mrożonych (lody, warzywa) oraz krojonych wędlin czy świeżego mięsa na wagę. W koszyku znalazła się również świeża ryba.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.