REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek czeka prawdziwe oblężenie e-delikatesów?

  • Autor: eksperci z e-nnovation Programme Committee
  • Data: 17-09-2012, 12:29
Rynek czeka prawdziwe oblężenie e-delikatesów?
Rynek "e-grocery", mimo swojego niekwestionowanego rozwoju, wciąż w Polsce jest swoistego rodzaju innowacją

Popularność zakupów online w Polsce nikogo już nie dziwi. Po "boomie" na kupowanie sprzętu RTV i AGD coraz mocniej w sieci rozpychają się markety spożywcze.

REKLAMA

Większość znanych marketów ma już swoje "internetowe końcówki". W sieci znajdziemy oczywiście takie tuzy jak Alma, Piotr i Paweł, Auchan czy ostatnio debiutujące Tesco, które po Warszawie właśnie rozpoczęło internetową sprzedaż w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi. Nie brakuje jednak także sklepów stricte internetowych, które powstały właśnie z myślą o sprzedaży artykułów spożywczych przez sieć - A.pl, do którego należy również olsztyński fresh24.pl, także Superdelikatesy.pl, Frisco.pl czy Foodini.pl. Z biegiem czasu dostępność marek sprzedających w sieci z tzw. segmentu „e-grocery" jest coraz większa, a liczbę oferowanych produktów w sklepach internetowych szacuje się już w tysiącach. Z roku na rok zainteresowanie zakupami spożywczymi w Polsce wzrasta. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2 proc. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5 proc., a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Czy już niedługo możemy spodziewać się prawdziwego oblężenia e-delikatesów, które - według zapewnień - pozwolą konsumentom zaoszczędzić czas i pieniądze?

Rynek "e-grocery", mimo swojego niekwestionowanego rozwoju, wciąż w Polsce jest swoistego rodzaju innowacją. Polacy wciąż nie do końca wierzą w wybór właściwych produktów bez możliwości ich fizycznego obejrzenia. Z tego też powodu sprawdzono jak radzą sobie e-sklepy spożywcze w praktyce: pod względem obsługi klientów, procesu zakupowego, rozwiązywania problemów, dostarczania zakupów i co najważniejsze - samej jakości dostarczonych produktów!

Do zamówienia wybrano koszyk czternastu standardowych produktów. Nie podjęto próby definicji konkretnej marki, gdyż nie w każdym z marketów dostępne są takie same produkty. Nie było jednak problemów ze znalezieniem zamienników. Koszyk został dobrany tak, by sprawdzić aspekty związane z odpowiednim pakowaniem, separacją produktów podczas pakowania, ważeniem, itp. Oczywiście nie zabrakło także produktów mrożonych (lody, warzywa) oraz krojonych wędlin czy świeżego mięsa na wagę. W koszyku znalazła się również świeża ryba.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH