Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek e-commerce stymuluje rozwój gospodarki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 30-03-2015, 18:52
Rynek e-commerce stymuluje rozwój gospodarki
Dyskusja w trakcie panelu Rynek e-commerce motorem rozwoju gospodarki (fot. PTWP)

O budowaniu lojalności e-konsumentów, strategiach rozwoju w branży e-commerce oraz nowoczesnych technologiach w służbie sprzedaży dyskutowali paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, którą zorganizowała grupa PTWP.

- Wyróżniłbym cztery zjawiska, które mają i będą miały wpływ na rynek e-commerce. Pierwszy trend to mobile. Dzisiejszy konsument spędza nawet 14 godzin dziennie z telefonem w zasięgu ręki. Telefon stał się oknem na świat, służy do konsumpcji dóbr i rozrywki. Drugie zjawisko to rzeczywistość rozszerzona - sposób na połączenie zakupów off i online. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie klient ma styczność z marką, przyspieszając decyzję o zakupie. Trzecie - druk 3D Tworzenie skrojonych na miarę produktów, np. przedmiotów codziennego użytku przyozdobionych unikalnym wzorem, napisem czy też wierną, portretową "kopią" twarzy klienta. Wreszcie internet rzeczy - świat fizyczny łączy się ze światem wirtualnym, a każdy przedmiot będzie potencjalnie zarówno "inteligentny", jak i podłączony do sieci. To daje ogromne możliwości ofertowe - mówił podczas swojej prezentacji Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCH-u.

Jak pozyskać lojalnego klienta

Co decyduje o wyborze danego sklepu internetowego przez klienta? Zdaniem Michała Gembickiego, członka zarządu serwisu CDP.pl, e-konsument szuka miejsc, z którymi może się utożsamić. - Platformy upodabniają się do siebie, należy więc wyróżnić się na rynku. W CDP.pl "ewoluujemy wstecz" - rozpoczęliśmy od cyfrowej dystrybucji, jednak klient cyfrowy jest jeszcze niedojrzały. Wprawdzie ruch mobile rośnie, ale kupowanie przez ten nośnik wciąż jest niewygodne. Klienci są przyzwyczajeni do wysyłkowej sprzedaży, dlatego ją uruchomiliśmy. Liczymy, że za 2-3 lata kupujący dojrzeją do cyfrowej konsumpcji. W miarę wzrastania potencjału zakupowego klienta, cena przestaje się liczyć - uważa Michał Gembicki.

Mateusz Gordon, ekspert e-commerce z firmy Gemius dodał, że cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu - wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online rozbudowują się o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę - mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa. - To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu, ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza - uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing.

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Karina 30-03-2015, 19:06:
Statystyki wskazują, że znacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH