Rynek e-commerce w Polsce przekroczył wartość 6 mld euro

Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Według raportu firmy Dotcom River w roku 2013 sektor ten osiągnął łączną wartość 6,2 miliarda euro, a jego wzrost w skali roku wyniósł 21 proc. - informuje spółka Integer.pl.
W porównaniu z ubiegłymi latami dynamika zmniejszyła się, stąd analitycy twierdzą, że na polskim rynku e-commerce zapanuje stagnacja, gdyż wchodzi on w fazę dojrzałości.
- Od kilku lat rynek e-commerce w Europie notuje znaczące przyrosty, nawet w krajach tak dojrzałych i zaawansowanych pod względem handlu internetowego, jak Wielka Brytania. Dlatego nie zgadzam się z prognozami, że na polskim rynku zapanuje stagnacja - mówi Rafał Brzoska, prezes spółki Integer.pl, do której należą paczkomaty InPost.
- Kraje Europy Wschodniej są mniejszymi rynkami wobec państw z Europy Zachodniej, ale mimo to są bardzo perspektywiczne. Proporcje udziału zakupów online w handlu ogółem są tu nadal stosunkowo niskie - sądzę wiec, że dotychczasowe wzrosty - ze względu na tak ogromny potencjał regionu wschodnioeuropejskiego - będą utrzymane - dodaje.
Przeczytaj także:


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!