REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek e-commerce w Polsce wzrośnie w 2014 r. do ponad 27 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-10-2014, 19:42

Sprzedaż w internecie jest kanałem rynku handlu detalicznego w Polsce, który z roku na rok stabilnie zwiększa swoją wartość. Z raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2014. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2014-2019" wynika, że prognozy dla tego rynku są bardzo obiecujące i mówią o podwojeniu jego wartości w przeciągu pięciu lat.

REKLAMA

E-handel jest obecnie tym kanałem rynku detalicznego, który notuje stabilną dynamikę wzrostu i według prognoz PMR osiągnie wartość 27,3 mld zł na koniec 2014 roku wobec 238 mld zł na koniec 2013 roku.

Na wartość rynku nie wpływają znacząco negatywne informacje na temat kondycji gospodarki czy konsumpcji indywidualnej.

Dynamika tego rynku e-commerce jest wynikiem z jednej strony dojrzewającego rynku, który w wielu segmentach jest daleki od poziomu nasycenia, a z drugiej strony stopniowo obniżającej się atrakcyjności zakupów internetowych w związku ze zmniejszającą się różnicą cenową pomiędzy ofertą internetową a stacjonarną.

Wzrost dynamiki w najbliższych latach będzie związany z dynamicznym rozwojem sklepów dużych graczy oraz ogólnie prognozowaną lepszą kondycją gospodarki.

PMR podaje, że na rynku istnieje wiele trendów i usług ściśle powiązanych z tym kanałem, które nie występują nigdzie indziej. Proponowane są rozwiązania w postaci szybkiego odbioru produktów, czy sposobu odbioru (punkty typu drive through przy sklepach spożywczych), a także ułatwienia w płatnościach, czy procesie reklamacyjnym.

Głównym i pozytywnym trendem na omawianym rynku są zmiany w zakresie technologii informatycznej oraz przyzwyczajeń konsumentów, które sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób stale korzystających z internetu i dokonujących zakupów w tym kanale sprzedaży. Co więcej, oprócz tego, że osoby młode wchodząc na rynek w pełni potrafią i używają nowoczesnych narzędzi, także osoby starsze starają się zapoznać z ich obsługą.

Dostęp do internetu staje się powszechny dzięki popularyzacji smartfonów czy tabletów, a także dzięki darmowym sposobom na korzystanie z internetu. Oprócz darmowych hotspotów, których w Polsce jest około 2 000, istnieje także możliwość korzystania z operatora Aero2 poprzez sieć GSM. Choć transfer przez takie urządzania nie jest znaczący, to zezwala on na podstawowe korzystanie z internetu w sposób wystarczający na dokonywanie transakcji zakupowych.

Wraz z rozwojem infrastruktury, a także powszechnością stosowania urządzeń z dostępem do internetu przez polskich konsumentów, rośnie także liczba osób kupujących w internecie, co pokazują zarówno dane GUS, jak i potwierdza badanie konsumenckie przeprowadzone przez PMR na potrzeby raportu na temat handlu detalicznego w tym kanale dystrybucji.

PMR to firma badawczo-konsultingowa działająca w ponad 25 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuj się w sektorach: budowlanym, handlu detalicznego, farmaceutycznym, ochrony zdrowia, IT i telekomunikacji.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH