Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 20-03-2013, 16:52
Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.
Nielsen szacuje, że do 2016 roku udział handlu nowoczesnego w rynku FMCG w Polsce wzrośnie do ponad 65 proc.

Przedstawiciele rynku FMCG szacują, że w 2013 roku wartość sprzedaży tego rynku wyniesie 211,6 mld zł, wobec 201,6 mld zł w 2012 roku. Do 2016 roku rynek urośnie do niemal 250 mld zł, przy czym stopniowo będzie wzrastać udział handlu nowoczesnego, kosztem niezależnych sklepów.

W 2012 roku hipermarkety, supermarkety i dyskonty, zaliczane do sektora handlu nowoczesnego, miały 53,6 proc. udziału w rynku FMCG. Do 2016 roku udział ten powinien wzrosnąć do ponad 65 proc.

W 2014 roku wartość rynku FMCG urośnie do 223,5 mld zł, w 2015 roku rynek ten będzie wart 235,1 mld zł, a w 2016 roku - 247,3 mld zł.

Jak pokazują prognozy, od 2006 roku stopniowo wzrasta udział handlu nowoczesneg, kosztem handlu tradycyjnego. I tak w 2006 roku udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów wynosił 42,8 proc., a w 2013 ma to być już 56,5 proc. W 2014 roku sieci handlowe powiększą dystans wobec handlu tradycyjnego, zwiększając udział w rynku FMCG do 59,5 proc. W 2015 roku udział ten wyniesie 62,5 proc.

Najbardziej dynamicznie rozwijać się będą dyskonty, które w 2012 roku stanowiły 20,9 proc. rynku FMCG. W tym roku powiększą swój udział do 22,5 proc., w przyszłym roku będzie to już 24,2 proc., w 2015 roku 25,8 proc., a w 2016 roku 27,1 proc. Tymczasem dyskonty jeszcze w 2006 roku stanowiły zaledwie 13 proc. rynku FMCG.

Nieco wolniejszą ekspansję przewiduje się dla supermarketów. W 2012 roku stanowiły one 19,7 proc. rynku. W 2013 roku powinny one zwiększyć swój udział do 20,9 proc. W kolejnych latach, udział ten będzie zwiększał się do: 22,2 proc. w 2014 roku, 23,5 proc. w 2015 roku i 24,8 proc. w 2016 roku.

Natomiast w segmencie hipermarketów nastąpiła stagnacja, po kilkuletnim spadku udziałów, które zmniejszyły się z 14,7 proc. w 2006 roku do 13 proc. w 2012 roku. W przyszłym roku i kolejnych latach udział ten będzie oscylował w okolicach 13,1-13,2 proc.

Informacja powstała w oparciu o dane i wyliczenia firmy Stoktorka, ktora powołuje się na raport AC Nielsen

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH