Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek hurtowy spada, a GK Specjał notuje wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 26-08-2014, 18:58
Rynek hurtowy spada, a GK Specjał notuje wzrost sprzedaży
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał

- Specjał zanotował bardzo przyzwoity 15-proc. wzrost obrotów like-for-like (w pierwszym półroczu 2014 r. - red.) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał.

Jak wyglądają wyniki Specjału po pierwszym półroczu?

Specjał zanotował bardzo przyzwoity 15-proc. wzrost obrotów like-for-like. Wygląda to szczególnie dobrze, gdy patrzymy na te liczby w kontekście tego, co się dzieje w branży i gospodarce. Warto podkreślić, że warunki są trudne, w czerwcu i lipcu mówiło się o deflacji. Z drugiej strony głośno mówi się, że rynek hurtowy spada, a Specjał systematycznie rośnie. To oznacza, że idziemy w dobrym kierunku. Na naszą dynamikę miały wpływ trzy elementy: utrzymanie dotychczasowych klientów, nowo pozyskani klienci, a także poszerzenie oferowanego asortymentu.

Jak wyglądają wyniki sieci handlowych działających w ramach Grupy?

Nie zauważamy wzrostów sprzedaży w sklepach franczyzowych, a jeżeli są, to nieznaczne. Notowane wzrosty we franczyzie wynikają głównie z wymiany sklepów małych na sklepy duże, a także ze wzrostu liczby sklepów w naszych sieciach. Wzrost obrotów sklepów sieci Nasz Sklep szacuję na poziomie 20-25 proc.

W przypadku sklepów LD Holdingu (Livio, eLDe, Sieć34 - red.) sytuacja jest trochę inna. Trzeba przypomnieć, że w 2013 r. sklepy działające w ramach tej spółki zanotowały spadek obrotów w porównaniu z rokiem 2012 (2013 r. - 1,3 mld zł, 2012 r. - 1,2 mld zł - red.). Powodem było odejście z sieci części dużych sklepów jeszcze przed przejęciem spółki przez Grupę Specjał. Sklepy trafiły do nowo utworzonej Grupy Kupiec, a także do Lewiatana, oraz do Naszego Sklepu, czyli do naszej sieci. Trend spadkowy widoczny był jeszcze na początku 2014 r., w lutym doszło do zatrzymania tego trendu, od tamtej chwili liczba sklepów w ramach LD Holdingu systematycznie rośnie. W samym czerwcu (w stosunku do maja) udało się powiększyć liczbę sklepów o ok. 30 placówek.

Trzeba zaznaczyć, że pozyskanych sklepów było ok. 40, jednocześnie kilka sklepów wypadło z sieci. Niemniej bilans jest na duży plus, co bardzo cieszy. LD Holding nabrał wiatru w żagle po dwóch latach marazmu. Spółka ma głównego dystrybutora, fundusze na rozwój, menadżerowie mają postawione ambitne cele do realizacji, wprowadzony został system motywacyjny. To wszystko zaczyna przynosić efekty.

Jakie są prognozy na koniec roku?

Jeśli wzrost sprzedaży w hurcie wyniósł ok. 15 proc., to można śmiało powiedzieć, że na koniec roku zanotujemy wzrost na poziomie 20 proc. r/r. Podobny wynik można przenieść na sieci franczyzowe. To moim zdaniem świetny wynik. Jeśli go osiągniemy, to będziemy bardzo zadowoleni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH