Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek kosmetyków do opalania spada, konsumenci preferują produkty markowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2014, 12:09

Rynek kosmetyków do opalania spada. Konsumenci preferują produkty markowe i najczęściej kupują je w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych, zaś zdecydowanie mniej w hiperkarketach, supermarketach i dyskontach - wynika z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

 

Rynek kosmetyków do opalania w Polsce w okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku odnotował spadek w odniesieniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych o 2 proc. w ujęciu ilościowym i 8 proc. w ujęciu wartościowym. Jego wartość wynosi 77 mln zł. 

- W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku po produkty markowe sięgnęło 20 proc gospodarstw domowych. Z kolei po produkty marek własnych sieci - niewiele ponad 4 proc., co wskazuje iż większość nabywców kategorii kosmetyków do opalania preferuje produkty markowe - mówi Martyna Chruślińska, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku nieco ponad 20 proc. polskich gospodarstw domowych dokonało zakupu produktów z kategorii kosmetyków do opalania.

Ponadto, w monitorowanym okresie, około 18 proc. gospodarstw przynajmniej raz kupiło produkty do opalania, około 5 proc. produkty po opalaniu, a niemal 4 proc. - produkty samoopalające.

Z kolei biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, kosmetyki do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych.

W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku udział tego kanału dystrybucji w zakupach całej kategorii wyniósł około 45 proc. - zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.

Udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów kształtuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 11-16 proc. każdy z widocznym trendem wzrostowym dyskontów i supermarketów.

Udział produktów markowych w rynku kosmetyków do opalania szacuje się w ujęciu ilościowym na poziomie 83 proc. Liderami na rynku są marki Ziaja, Kolastyna i Soraya. Wśród produktów marek własnych sieci największe znaczenie mają produkty sieci Rossmann i Lidl, których łączny udział w zakupach kategorii w ujęciu ilościowym stanowi około 16 proc.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. Analizowana kategoria kosmetyków do opalania obejmuje produkty do opalania, po opalaniu oraz samoopalacze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH