Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek merchandisingu w sieciach skurczył się o 10 proc.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 15-01-2013, 13:56

Rynek obsługi półek sklepowych w sieciach wielkopowierzchniowych zmniejszył się w 2012 o ok. 10 proc. Stało się tak głównie ze względu na politykę dyskontową wielu sieci handlowych, czyli koncentracji na produktach z najwyższą marżą i w rezultacie stopniowym ograniczaniu wyboru asortymentu - uważa Artur Wojtaszek, prezes zarządu firmy Cursor.

Coraz wyraźniej widać zmęczenie zleceniodawców niską jakością usług. W ogłaszanych przetargach maleje znaczenie kryterium cenowego, wzrasta natomiast rola stosowanych procedur, standardów pracy, transparentności. Te dwie tendencje sprawiły, że w mijającym roku Cursor o 50 proc. rozwinął własną sieć przedstawicieli handlowych, obejmując tym samym swoim zasięgiem wszystkie punkty handlu nowoczesnego w Polsce - mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor.

W mijającym roku firmy ostrożnie, ale jednak częściej niż rok wcześniej, sięgały po outsourcing magazynowania i zarządzania POSM.

W rezultacie rynek powiększył się o kilka procent. Cursor pozyskał jedenaście kontraktów z obszaru magazynowania materiałów POSM i logistyki serwisowej. Niektórzy z klientów w ramach oszczędności decydowali się korzystać z prostszych materiałów marketingowych: o mniejszych gabarytach i mniejszej liczbie elementów, co umożliwiało ich samodzielny montaż, bez konieczności zlecania takiej usługi na zewnątrz.

Rok 2012 nie był pomyślny dla obszaru promocji, degustacji i animacji. Od kilku ostatnich lat systematyczne obserwujemy zmniejszanie się budżetów na tego typu działania. Rozwojowi tego rynku z pewnością nie pomaga fakt, iż sieci handlowe coraz częściej ograniczają swobodny dostęp do świadczenia usług promocyjnych na terenie swoich hal.

Choć spada znaczenie pojedynczych akcji, by uzyskać wzrost sprzedaży, firmy wykorzystują coraz bardziej wieloetapowe i złożone projekty. W tym roku Cursor zrealizował kilka znaczących terenowych akcji promocyjnych dla koncernów piwowarskich, producentów napojów czy przewoźników autobusowych. Ich łączna wartość wyniosła kilka milionów złotych.

Rozpoczęty rok powinien przynieść ożywienie na rynku outsourcingu usług wsparcia sprzedaży i marketingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.