Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce wzrośnie w 2014 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-07-2014, 18:06

Na polskim rynku nieruchomości handlowych w II kw. 2014 r. oddano do użytku ok. 88 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 64 000 mkw. w ramach centrów handlowych (trzech nowych i jednej rozbudowy) - wynika z raportu ekspertów międzynarodowej firmy doradczej JLL.

W 2014 r. rynek może wzbogacić się łącznie o ok. 564 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 455 000 mkw. przypadnie na centra handlowe wobec (co będzie zbliżonym wynikiem do 466 000 mkw. w ramach centrów handlowych w 2013 r.)

W Polsce, w budowie jest obecnie ok. 794 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 720 000 mkw. powstaje w ramach centrów handlowych.

- Widzimy utrzymujące się zainteresowanie deweloperów i najemców projektami w mniejszych miastach. Trend ten znajduje odzwierciedlenie w liczbach - 37% powstającej powierzchni w centrach handlowych przypada na miasta poniżej 200 000 mieszkańców. Niemniej jednak, największe rynki również pozostają bardzo aktywne - 44% przyszłej podaży powstaje w głównych aglomeracjach kraju. Pozostała część uzupełni zasoby miast w przedziale 200 000 a 400 000 mieszkańców - mówi Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych JLL.

Łącznie w I półroczu 2014 na rynek trafiły 252 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego ok. 205 000 mkw. przypadło na centra handlowe. Największym centrum handlowym ukończonym w okresie od stycznia do końca czerwca było Atrium Felicity w Lublinie (73 000 mkw. GLA).

W samym II kw. rynek wzbogacił się o ok. 88 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego prawie 64 000 mkw. zostało oddane do użytku w ramach trzech nowych centrów handlowych i jednej rozbudowy, a 24 000 mkw. w dwóch parkach handlowych i dwóch wolnostojących magazynach handlowych (DIY i hipermarket).

W II kw. 2014 r. otwarto takie centra handlowe jak: Galeria Bursztynowa w Ostrołęce (27 000 mkw. GLA), marcredo Center w Kutnie (16 000 mkw. GLA) oraz Pogodne Centrum w Oleśnicy (7 700 mkw.), a o 13 000 mkw. zostało rozbudowane Gemini Park w Bielsku - Białej. Inne nowopowstałe w II kw. obiekty to: dwa parki handlowe Karuzela Park w Lublińcu i Turku, jeden wolnostojący sklep budowlany Bricoman w Jaworznie (8 100 mkw.) oraz hipermarket E.Leclerc w Szczecinie (5 000 mkw.).

Za wyjątkiem Szczecina nowe obiekty handlowe w II kw. przypadły na miasta poniżej 100 000 mieszkańców.

Na koniec I półrocza 2014 r., całkowita podaż obiektów handlowych w Polsce wyniosła 12,1 mln mkw. GLA, z czego centra handlowe stanowią 8,7 mln mkw., parki handlowe - 1,3 mln mkw., wolnostojące magazyny handlowe - 1,9 mln mkw., a centra wyprzedażowe - 163 000 mkw.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH