Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek powierzchni handlowych w 2016 r. (raport)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-02-2017, 13:36
Rynek powierzchni handlowych w 2016 r. (raport)
Renata Kusznierska, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield

Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej na koniec 2016 roku osiągnęły poziom blisko 14 mln mkw. Dominującym formatem na polskim rynku pozostają centra handlowe (73%), magazyny handlowe (18%), parki handlowe (8%) oraz centra wyprzedażowe (1%) - wynika z raportu „Rynek handlowy w Polsce”.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała rynek powierzchni handlowych w Polsce w najnowszym raporcie „Rynek handlowy w Polsce”. Zgodnie z przytovzonymi danymi, w ubiegłym roku oddano 460 600 mkw. nowoczesnej powierzchni, z czego ponad trzy czwarte w formacie centrów handlowych. W 2016 r. otwarto 22 nowe obiekty: 15 centrów handlowych (z których największymi były centrum handlowe Posnania w Poznaniu – 99 tys. mkw. oraz Galeria Metropolia w Gdańsku – 34 tys. mkw.), dwa parki handlowe i pięć magazynów wolnostojących. Natomiast w ramach rozbudowy i modernizacji 13 obiektów handlowych oddano do użytku 74 tys. mkw. powierzchni najmu, co stanowi 16% całkowitej podaży rocznej.

Aktualnie w budowie znajduje się ok. 650 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 86% (560 tys. mkw.) planowane jest do otwarcia na 2017 r. Największymi obiektami będą Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu, Serenada w Krakowie oraz Gemini Park w Tychach. W ośmiu największych aglomeracjach około 300 tys. mkw. powierzchni zostanie oddane w formie nowych obiektów lub po rozbudowach, m.in. Arkadia w Warszawie, Galaxy w Szczecinie, czy Franowo Park Handlowy w Poznaniu. Na ten rok, na wszystkich rynkach planowane są kolejne otwarcia mniejszych obiektów w formacie parków handlowych i strip malli m.in. w Krakowie i Piasecznie k. Warszawy, jak i Oławie, Kętach czy Zakopanem. Natomiast do 18% powinien wzrosnąć udział małych miast, poniżej 100 tys. mieszkańców, w całkowitej podaży powierzchni handlowej.

– Znaczącym wydarzeniem w tym roku będzie otwarcie Galerii Północnej w Warszawie, pierwszego tak dużego obiektu w stolicy od dziesięciu lat. Podobnie jak w 2016 roku zasoby rynku powiększą się o kolejne 0,5 mln mkw., z czego większość zostanie wybudowana w głównych miastach. W związku z utrzymującą się konkurencją zarówno między deweloperami, jak i najemcami obserwujemy zmiany jakościowe. Dotyczą one modernizacji i rozbudowy istniejących powierzchni, a także prowadzenia działalności sieci handlowych, w tym rozwijającej się sprzedaży wielokanałowej – mówi Renata Kusznierska, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 690) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.