Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek spożywczy przenosi się do sieci

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2014, 13:02
Rynek spożywczy przenosi się do sieci

E-handel jest naturalnym kierunkiem rozwoju sektora FMCG. Obecnie zakupy spożywcze online w Polsce robi już co czwarty użytkownik sieci (24 proc. internautów wg ostatnich badań Gemius). Jednakże wiąże się to także z pewnym wyzwaniem dla producentów.

Konieczne jest wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych i marketingowych, które usprawnią proces sprzedaży i wypracują nowy sposób na komunikację z klientami w sieci. Czy są oni na to gotowi?

Na wstępie należy zauważyć, że w Internecie panują zupełnie inne zwyczaje niż w sklepach stacjonarnych. - Chodzi tutaj przede wszystkim o inny kanał prowadzenia komunikacji z klientem oraz sposób prezentacji produktu. Zacznijmy od tej pierwszej i prawdopodobnie najważniejszej kwestii. Otóż w sieci należy po pierwsze wzbudzić zaufanie konsumenta. W realnym świecie informacje o produktach klienci czerpią głównie za pośrednictwem akcji marketingowych typu Above The Line (w mediach tradycyjnych) oraz niestandardowych Below The Line (niebędących reklamą w środkach masowego przekazu, np. sampling) - wyjaśnia Łukasz Peliksza, specjalista ds. marketingu w Kwit.pl.

- Istotną rolę w tym zakresie pełnią także gazetki promocyjne hipermarketów, które są dostarczane bezpośrednio do domów klientów. W świecie online sytuacja wygląda jednak inaczej. Należy przede wszystkim poradzić sobie z obiekcjami konsumenta związanymi z m.in. brakiem namacalnej styczności z danym towarem oraz z brakiem zaufania wynikającym z ograniczonego kontaktu bezpośredniego. W tym celu producenci powinni zwrócić większą uwagę na budowanie odpowiednich stron internetowych nastawionych na konkretny produkt (np. batony "Grześki" firmy Colian) - dodaje.

Wraz z rozwojem e-commerce powstały programy służące do bezpośredniej komunikacji, które są w stanie pokonać (albo przynajmniej ograniczyć) wcześniej wspomniane obiekcje. - Obecnie hitem są okna rozmów i formularze kontaktowe. Potencjalny klient nie musi przechodzić całego procesu związanego z wykonaniem telefonu czy też wysłania wiadomości e-mail. Dzięki takiej dyspozycyjności jesteśmy w stanie wzmocnić naszą markę oraz wzbudzić zaufanie, ponieważ potencjalny klient czuje się doceniony i zauważony (efekt psychologiczny) - mówi Peliksza.

- Ponadto producenci marek e-FMCG powinni wyeksponować w widoczny sposób na głównej stronie internetowej dane, czyli numer telefonu, adres siedziby biura, e-mail itd. Chodzi tutaj głównie o tworzenie podstron oraz dodatkowych fanpage'y w mediach społecznościowych. Ciekawym przykładem tego typu rozwiązania jest "Danio" marki Danone. Na stronie internetowej tego produktu znajdują się informacje na temat wszystkich aktualnych smaków serków dostępnych w ofercie (wraz z ich składem i wartością odżywczą) oraz szczegółowe dane kontaktowe (plus specjalna infolinia i formularz kontaktowy) - zaznacza.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Sprzedawca 08-07-2014, 10:18:
Jak zwiększyć swoją sprzedaż w internecie ?
Zgłoś swój sklep na www.merchantcenter.pl
  • MSadecki 07-07-2014, 15:13:
Zgodnie z raportem E-commerce Europa, w 2013 roku 13% internautów zrobiło zakupy spożywcze w sieci. a ta liczba ciągle rośnie. Warto też zadbać o tych, którzy kupują przez urządzenia mobilne, wersję mobilną e-sklepu można szybko zrobić na platformach DYI typu polski mgenerator, home i innych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH