Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek spożywczy przenosi się do sieci

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2014, 13:02
Rynek spożywczy przenosi się do sieci

E-handel jest naturalnym kierunkiem rozwoju sektora FMCG. Obecnie zakupy spożywcze online w Polsce robi już co czwarty użytkownik sieci (24 proc. internautów wg ostatnich badań Gemius). Jednakże wiąże się to także z pewnym wyzwaniem dla producentów.

Konieczne jest wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych i marketingowych, które usprawnią proces sprzedaży i wypracują nowy sposób na komunikację z klientami w sieci. Czy są oni na to gotowi?

Na wstępie należy zauważyć, że w Internecie panują zupełnie inne zwyczaje niż w sklepach stacjonarnych. - Chodzi tutaj przede wszystkim o inny kanał prowadzenia komunikacji z klientem oraz sposób prezentacji produktu. Zacznijmy od tej pierwszej i prawdopodobnie najważniejszej kwestii. Otóż w sieci należy po pierwsze wzbudzić zaufanie konsumenta. W realnym świecie informacje o produktach klienci czerpią głównie za pośrednictwem akcji marketingowych typu Above The Line (w mediach tradycyjnych) oraz niestandardowych Below The Line (niebędących reklamą w środkach masowego przekazu, np. sampling) - wyjaśnia Łukasz Peliksza, specjalista ds. marketingu w Kwit.pl.

- Istotną rolę w tym zakresie pełnią także gazetki promocyjne hipermarketów, które są dostarczane bezpośrednio do domów klientów. W świecie online sytuacja wygląda jednak inaczej. Należy przede wszystkim poradzić sobie z obiekcjami konsumenta związanymi z m.in. brakiem namacalnej styczności z danym towarem oraz z brakiem zaufania wynikającym z ograniczonego kontaktu bezpośredniego. W tym celu producenci powinni zwrócić większą uwagę na budowanie odpowiednich stron internetowych nastawionych na konkretny produkt (np. batony "Grześki" firmy Colian) - dodaje.

Wraz z rozwojem e-commerce powstały programy służące do bezpośredniej komunikacji, które są w stanie pokonać (albo przynajmniej ograniczyć) wcześniej wspomniane obiekcje. - Obecnie hitem są okna rozmów i formularze kontaktowe. Potencjalny klient nie musi przechodzić całego procesu związanego z wykonaniem telefonu czy też wysłania wiadomości e-mail. Dzięki takiej dyspozycyjności jesteśmy w stanie wzmocnić naszą markę oraz wzbudzić zaufanie, ponieważ potencjalny klient czuje się doceniony i zauważony (efekt psychologiczny) - mówi Peliksza.

- Ponadto producenci marek e-FMCG powinni wyeksponować w widoczny sposób na głównej stronie internetowej dane, czyli numer telefonu, adres siedziby biura, e-mail itd. Chodzi tutaj głównie o tworzenie podstron oraz dodatkowych fanpage'y w mediach społecznościowych. Ciekawym przykładem tego typu rozwiązania jest "Danio" marki Danone. Na stronie internetowej tego produktu znajdują się informacje na temat wszystkich aktualnych smaków serków dostępnych w ofercie (wraz z ich składem i wartością odżywczą) oraz szczegółowe dane kontaktowe (plus specjalna infolinia i formularz kontaktowy) - zaznacza.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Sprzedawca 08-07-2014, 10:18:
Jak zwiększyć swoją sprzedaż w internecie ?
Zgłoś swój sklep na www.merchantcenter.pl
  • MSadecki 07-07-2014, 15:13:
Zgodnie z raportem E-commerce Europa, w 2013 roku 13% internautów zrobiło zakupy spożywcze w sieci. a ta liczba ciągle rośnie. Warto też zadbać o tych, którzy kupują przez urządzenia mobilne, wersję mobilną e-sklepu można szybko zrobić na platformach DYI typu polski mgenerator, home i innych.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.