Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 05-12-2011, 12:01
Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 r.
Rynek suplementów diety wzrośnie w 2011 roku o 10 proc. do 2,294 mld zł

Rynek suplementów diety będzie rozwijał się w tempie 9-15 proc. rocznie do 2013 roku - wynika z najnowszego raportu PMR Publications "Rynek suplementów diety w Polsce 2011. Prognozy rozwoju na lata 2011-2013". Rynek ten wzrośnie w 2011 roku o 10 proc. do 2,294 mld zł, w 2012 roku wzrośnie o 9 proc. do 2,5 mld zł, a w 2013 roku o 15 proc. do 2,875 mld zł.

"W latach 2011-2013 rynek suplementów diety w Polsce będzie się rozwijał, według naszych prognoz, w tempie około 9-15 proc. rocznie. Chociaż dynamika rozwoju rynku będzie niższa niż w latach 2006-2008 warto podkreślić, że wciąż jest bardzo wysoka i wyższa niż na przykład dla leków OTC. Zakładamy bowiem, że dojdzie do kontynuacji trendów, które występowały w poprzednich latach i pozytywnie wpływały na sprzedaż: starzenia się społeczeństwa, wzrostu zainteresowania samoleczeniem, zdrowym stylem życia i zdrowym wyglądem zewnętrznym, produktami pochodzenia naturalnego i ziołowego" - podała PMR.

W 2010 roku wzrost wyniósł 4 proc. i rynek ten osiągnął wartość 2,085 mld zł.

"Rok 2010 był generalnie słaby dla przemysłu farmaceutycznego, jak również producentów produktów zdrowotnych, takich jak suplementy diety, przede wszystkim z powodu efektu wysokiej bazy z 2009 r., kiedy to na skutek dużej liczby infekcji, jak i paniki związanej ze świńską grypą, sprzedaż produktów OTC wzrosła dość znacząco (pomimo światowego kryzysu finansowego). Jednocześnie, na niską dynamikę rynku w roku 2010 wpłynął ujawniający się w Polsce kryzys ekonomiczny - wprawdzie wzrost PKB był już dwa razy większy niż w roku 2009, siła nabywcza Polaków była jednak dość słaba" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym Monika Stefańczyk, współautorka raportu.

Kolejnym negatywnym, choć nie tak ważnym jak poprzednie, czynnikiem była konieczność przeorganizowania portfolio w wyniku wejścia w życie przepisów o produktach z pogranicza. Według badania PMR przeprowadzonego specjalnie na potrzeby tego raportu około 10 proc. firm musiało usunąć część swoich produktów w wyniku tych przepisów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH