Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Rynek żywności regionalnej i tradycyjnej - raport ARC

Dlaczego Polacy coraz chętniej sięgają po żywność regionalną i tradycyjną? - Najważniejszym powodem zakupu takiej żywności jest jej smak jak również aspekty zdrowotne oraz chęć wspierania polskiej gospodarki i jakość. Polacy najczęściej kupują produkty regionalne i tradycyjne z kategorii: wyroby piekarnicze oraz owoce i warzywa. Większość tych produktów kupowana jest w sklepach osiedlowych i sieciowych, dużym powodzeniem cieszą się także bazary i zakupy bezpośrednie od rolników - wynika z badania ARC „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”.

Rynek żywności regionalnej i tradycyjnej - raport ARC
fot. shutterstock

Polacy poszukują informacji na temat produktów regionalnych i tradycyjnych głównie wśród znajomych, poza tym opierają się również na własnych doświadczeniach. Spora grupa konsumentów  korzysta z gazetek promocyjnych sieci a także uważnie czyta etykiety produktów. 1/4 badanych poszukuje na ten temat informacji w sieci.

Jak wynika badania ARC „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” 65 proc. ankietowanych wskazało, iż powodem, dla którego kupują żywność tradycyjną i regionalną są jej walory smakowe. Z kolei 51 proc. robi to, bo chce wspierać polską gospodarkę, 49 proc. by mieć pewność, że „wiem, co jem”, a 48 proc. uważa, że tę żywność za zdrowszą.

Z analizy ARC wynika, że w sytuacji, kiedy konsument decyduje się na zakup żywności tradycyjnej lub regionalnej i stoi już przed półką sklepową, cena produktu nie ma dla niego znaczenia. Wówczas liczy się jakość, naturalny wygląd żywności, skład i receptura, która uwzględnia naturalne składniki, brak konserwantów, pochodzenie produktu, opakowanie i certyfikaty, którymi produkt może się pochwalić.

Blisko 3/4 osób konsumentów planuje wcześniej zakup produktów tradycyjnych i regionalnych, jednak całkiem spora grupa, 28 proc., dokonuje takiego zakupu pod wpływem impulsu, już po wejściu do sklepu.

Z badania ARC wynika, że mięso i wędliny tradycyjne i regionalne kupowane są najchętniej od rolnika i na bazarze (48 proc.) jednak najczęściej konsumenci robią to w sklepach osiedlowych i sieciowych (kupuje tu 51 proc. badanych). Podobnie jest w przypadku owoców i warzyw – 55 proc. ankietowanych najchętniej kupuje je na bazarze i od rolnika, jednak w tym miejscu rzeczywistych zakupów dokonuje tylko 38 proc., podczas gdy 41 proc. kupuje owoce i warzywa regionalne i tradycyjne w sklepach sieciowych i osiedlowych.

Podobnie jest w przypadku serów, nabiału, napojów bezalkoholowych, w tym miodów i soków. Z kolei piwa i inne alkohole, wyroby piekarnicze, oleje i tłuszcze oraz dania gotowe kupowane są najczęściej i najchętniej w sklepach.

Z kolei 46 proc. badanych zapewniało w badaniu, że piekarnicze wyroby tradycyjne i regionalne kupuje nie rzadziej niż 2-4 razy w tygodniu, w tym 23 proc. robi to codziennie. Tradycyjne i regionalne owoce i warzywa codziennie kupuje 12 proc. respondentów, a 31 proc. z nich takie zakupy robi 2-4 razy w tygodniu.

więcej informacji:

ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    polska żywność RSS ALERT    /    polscy konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.