Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek żywności regionalnej i tradycyjnej - raport ARC

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2017, 12:54
Rynek żywności regionalnej i tradycyjnej - raport ARC
fot. shutterstock

Dlaczego Polacy coraz chętniej sięgają po żywność regionalną i tradycyjną? - Najważniejszym powodem zakupu takiej żywności jest jej smak jak również aspekty zdrowotne oraz chęć wspierania polskiej gospodarki i jakość. Polacy najczęściej kupują produkty regionalne i tradycyjne z kategorii: wyroby piekarnicze oraz owoce i warzywa. Większość tych produktów kupowana jest w sklepach osiedlowych i sieciowych, dużym powodzeniem cieszą się także bazary i zakupy bezpośrednie od rolników - wynika z badania ARC „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”.

Polacy poszukują informacji na temat produktów regionalnych i tradycyjnych głównie wśród znajomych, poza tym opierają się również na własnych doświadczeniach. Spora grupa konsumentów  korzysta z gazetek promocyjnych sieci a także uważnie czyta etykiety produktów. 1/4 badanych poszukuje na ten temat informacji w sieci.

Jak wynika badania ARC „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” 65 proc. ankietowanych wskazało, iż powodem, dla którego kupują żywność tradycyjną i regionalną są jej walory smakowe. Z kolei 51 proc. robi to, bo chce wspierać polską gospodarkę, 49 proc. by mieć pewność, że „wiem, co jem”, a 48 proc. uważa, że tę żywność za zdrowszą.

Z analizy ARC wynika, że w sytuacji, kiedy konsument decyduje się na zakup żywności tradycyjnej lub regionalnej i stoi już przed półką sklepową, cena produktu nie ma dla niego znaczenia. Wówczas liczy się jakość, naturalny wygląd żywności, skład i receptura, która uwzględnia naturalne składniki, brak konserwantów, pochodzenie produktu, opakowanie i certyfikaty, którymi produkt może się pochwalić.

Blisko 3/4 osób konsumentów planuje wcześniej zakup produktów tradycyjnych i regionalnych, jednak całkiem spora grupa, 28 proc., dokonuje takiego zakupu pod wpływem impulsu, już po wejściu do sklepu.

Z badania ARC wynika, że mięso i wędliny tradycyjne i regionalne kupowane są najchętniej od rolnika i na bazarze (48 proc.) jednak najczęściej konsumenci robią to w sklepach osiedlowych i sieciowych (kupuje tu 51 proc. badanych). Podobnie jest w przypadku owoców i warzyw – 55 proc. ankietowanych najchętniej kupuje je na bazarze i od rolnika, jednak w tym miejscu rzeczywistych zakupów dokonuje tylko 38 proc., podczas gdy 41 proc. kupuje owoce i warzywa regionalne i tradycyjne w sklepach sieciowych i osiedlowych.

Podobnie jest w przypadku serów, nabiału, napojów bezalkoholowych, w tym miodów i soków. Z kolei piwa i inne alkohole, wyroby piekarnicze, oleje i tłuszcze oraz dania gotowe kupowane są najczęściej i najchętniej w sklepach.

Z kolei 46 proc. badanych zapewniało w badaniu, że piekarnicze wyroby tradycyjne i regionalne kupuje nie rzadziej niż 2-4 razy w tygodniu, w tym 23 proc. robi to codziennie. Tradycyjne i regionalne owoce i warzywa codziennie kupuje 12 proc. respondentów, a 31 proc. z nich takie zakupy robi 2-4 razy w tygodniu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH