Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynki handlowe w dużych aglomeracjach czekają olbrzymie zmiany

  • Autor: portalspozywczy.pl/JLL
  • Data: 15-07-2015, 19:27
Rynki handlowe w dużych aglomeracjach czekają olbrzymie zmiany
Warszawa to jedno z miast, w których rynek handlowy wkrótce ulegnie sporym przeobrażeniom (fot. Shutterstock)

Obecnie w Polsce w budowie znajduje się 590 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych. Aż 252 tys. mkw. z tego przypada na główne aglomeracje. Rynki handlowe we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Trójmieście oraz Warszawie czekają duże zmiany - zapowiadają eksperci JLL.

Pod koniec II kw. 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wynosiła 12,54 mln mkw., z czego najwięcej – 8,96 mln mkw. (72 proc.) przypadało na centra handlowe; 3,39 mln mkw. (27 proc.) na parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe; a 0,19 mln mkw. (1 proc.) na centra wyprzedażowe. W I półroczu oddano do użytku 148 600 mkw. powierzchni w centrach handlowych, z czego 46 600 mkw. w II kw. Z wynikiem na poziomie 233 mkw. na 1000 mieszkańców, pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych, Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej wynoszącej 198 mkw., ale poniżej średniej dla Europy Zachodniej - 260 mkw.

Od kwietnia do końca czerwca otwarto takie obiekty jak Galeria Neptun (25 000 mkw.) w Starogardzie Gdańskim i Galeria Corso (10 000 mkw.) w Świnoujściu. Zakończono też rozbudowy Galerii Sudeckiej (10 500 mkw.) i Galerii Venus (1 100 mkw.) w Świdniku. Spośród innych formatów w II kw. oddano do użytku Outlet Center w Bydgoszczy, zwiększając łączną nową podaż handlową w II kw. o 54 600 mkw. (z czego 46 600 mkw. w centrach handlowych). Największym obiektem oddanym w I półroczu 2015 r. były lubelskie Tarasy Zamkowe (38 000 mkw. ), ukończone w I kw.

- Rynek handlowy w kilku głównych aglomeracjach, przede wszystkim we Wrocławiu i Poznaniu, ale również Łodzi, Trójmieście, Katowicach i Warszawie, przygotowuje się na zakończenie projektów, które istotnie zmienią ich dotychczasową mapę handlową. Całkowita powierzchnia w centrach handlowych w budowie sięga obecnie 590 000 mkw. Jednak w odróżnieniu od lat poprzednich, znacząca część - 252 000 mkw. - realizowana jest w dużych aglomeracjach - komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor w Dziale Badań Rynku i Doradztwa JLL.

We Wrocławiu, Unibail-Rodamco rozpoczął realizację projektu Wroclavia (64 000 mkw.), a w Poznaniu Apsys jest bardzo zaawansowany z centrum Posnania (100 000 mkw.). Konkurencja w tych miastach będzie duża, ponieważ już teraz wskaźniki nasycenia powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców są relatywnie wysokie - 617 mkw. we Wrocławiu i 622 mkw. w Poznaniu, przy średnim poziomie wskaźnika dla największych aglomeracji na poziomie 502 mkw.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH