Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rząd zamierza ograniczyć promocje w sieciach handlowych

  • Autor: PAP
  • Data: 21-12-2012, 20:30

Rząd Pedra Passosa Coelho zamierza ograniczyć akcje promocyjne w działających na terenie Portugalii super- i hipermarketach należących do sieci handlowych. Nowe przepisy mają wejść w życie już w 2013 r.

Jak poinformowała Assuncao Cristas, minister rolnictwa, prace nad rozporządzeniem ograniczającym promocje w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych są już bardzo zaawansowane.

"Nowe przepisy mają przeciwdziałać przesadnym promocjom dużych sieci handlowych. Przykładem może być zorganizowana 1 maja br. akcja w placówkach Pingo Doce, należących do grupy Jeronimo Martins" - powiedziała Assuncao Cristas.

Akcja, przeprowadzona przez portugalskiego właściciela polskiej sieci Biedronka podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy, polegała na 50-procentowej obniżce przy zakupach powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.

W sierpniu br. portugalski urząd antymonopolowy nałożył na grupę Jeronimo Martins karę 30 tys. euro. Sankcja była wynikiem stwierdzonych przez instytucję nieprawidłowości podczas mega promocji. Władzom JM zarzucono m.in. dumping w przypadku trzech typów produktów. Władze grupy odwołały się od tej decyzji do sądu.

W grudniu br. gabinet Passosa Coelho poinformował o swoim zamiarze ograniczenia promocji w super- i hipermarketach Towarzystwo ds. Kontaktów z Siecią Rolno-Spożywczą (PARCA), zrzeszające działających na terenie Portugalii dystrybutorów i operatorów wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Z deklaracji złożonych przez rząd wynika, że planowana zmiana przepisów nie będzie dotyczyć handlu tradycyjnego.

Planowane przez rząd rozporządzenie już spotkało się z ostrą krytyką ze strony portugalskiego środowiska handlowego. Ana Morais, dyrektor generalna Portugalskiego Stowarzyszenia Firm Dystrybucyjnych (APED) przestrzegła ustawodawców przed buntem społeczeństwa.

"W sytuacji stale spadającej siły nabywczej konsumenta i pogłębiającego się zubożenia narodu Portugalczycy poszukują dziś w super- i hipermarketach przede wszystkim produktów o dużych obniżkach cenowych. Planowane przepisy uderzą więc nie tylko w spółki dystrybucyjne i sieci handlowe, ale przede wszystkim w końcowego klienta" - powiedziała Ana Morais.

Według szacunków APED w rezultacie organizowanych w portugalskim handlu promocji klienci oszczędzają, co roku łącznie ponad 3 mld euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Najpierw kasa 28-12-2012, 17:34:
Do klonek : jak Polacy zaczną zarabiać o 100% więcej to się zgodzę. Bez sieci ludzie będą chodzić głodni. Ten sam produkt w polskim sklepie na osiedlu kosztuje dużżżżżżżżżżżżżżżżo drożej.
  • klonek 27-12-2012, 19:35:
bardzo dobrze markety juz dawno temu powinny byc zblokowane przez rzad jest juz ich tyle ze powinien byc zakaz budowania nowych marketow i hipermarketow

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.