Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Samoobsługowy market sposobem na ominięcie zakazu handlu w niedziele?

  • Autor: Money.pl
  • Data: 12-10-2018, 10:23
Samoobsługowy market sposobem na ominięcie zakazu handlu w niedziele?
Fot. Shutterstock

Samoobsługowy market stał się w Polsce rzeczywistością. Jego właściciele oszczędzą na pensjach i ominą zakaz handlu. Zapytaliśmy, co na to wielkie sieci. - Bezobsługowe kasy? Na razie dziękujemy - zwykle odpowiadają. Rozwiązanie "testują", ale na dużą skalę wprowadzać go nie chcą. I tłumaczą dlaczego.

Mieszkańcy Poznania mogą zrobić zakupy w markecie Bio Family, w którym nie ma kasjerów ani kasjerek, a wszystkie transakcje są przeprowadzane przez bezobsługowe kasy. Takie rozwiązanie sprawia, że sklep może być otwarty codziennie, również w niehandlowe niedziele.

Market ledwo ruszył, a już szefowie przedsięwzięcia są zachwyceni. - Kasy są intuicyjne, więc każdy klient sobie z nimi radzi. Jakby sobie nie poradził, to mamy specjalną infolinię - można zadzwonić, wszystko wytłumaczymy. Jednak póki co żadnych takich telefonów nie mieliśmy - słyszymy w Bio Family.

Czy jednak firma nie obawia się problemów, na przykład tego, że przez brak obsługi będzie częściej dochodziło do kradzieży? Przedstawiciele Bio Family odpowiadają, że nie - mają dobry monitoring. A co ze sprzedażą alkoholu? W końcu automat nie zapyta klienta, czy ten jest pełnoletni. - Aby zrobić u nas zakupy, trzeba mieć specjalną kartę. A tę wydajemy na podstawie dowodu osobistego. Ryzyka więc nie ma - słyszymy w Bio Family.

Sieć Bio Family jest póki co niewielka - ma tylko trzy sklepy. Może więc eksperymentować. Jednak największe sieci handlowe podchodzą do bezobsługowych kas znacznie ostrożniej. Na razie nikt nie planuje zastępowania kasjerów i kasjerek automatami. Co najwyżej bezobsługowe kasy mają "wspierać" pracowników marketów.

Na przykład Biedronka testuje pomysł w kilku swoich punktach w Gdańsku i w Warszawie. Skala eksperymentu nie jest jednak wielka, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że wszystkich Biedronek jest u nas niemal 3 tysiące. A główny konkurent Portugalczyków, niemiecki Lidl? Dopiero takie testy planuje. - Naszym celem jest zapewnienie klientom wygody w trakcie zakupów, dlatego planujemy rozpocząć testy kas samoobsługowych. Jednak więcej informacji w tym zakresie przekażemy w dalszej perspektywie czasowej - mówi w rozmowie z money.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.

Dyskonty są wobec takich kas ostrożne, jednak sieci hipermarketów czy dużych sklepów budowlanych mają podobne eksperymenty już za sobą. Nie zawsze jednak udane. - Kilka lat temu w jednym z naszych warszawskich sklepów testowo funkcjonowały wyłącznie kasy samoobsługowe – zrezygnowaliśmy jednak z tego rozwiązania po sygnałach ze strony klientów - mówi money.pl Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 341) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.