Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sanacja sieci Piotr i Paweł a sytuacja dostawców towarów i usług

Sąd otworzył postępowanie sanacyjne wobec sieci Piotr i Paweł. - Naszym nadrzędnym celem jest utrzymanie pełnych zdolności operacyjnych firmy, a przede wszystkim zabezpieczenie należności wszystkich interesariuszy tj. m.in. dostawców, właścicieli nieruchomości, franczyzobiorców, instytucji finansowych i pracowników – informował zarząd sieci. Z perspektywy firm związanych umowami z Piotrem i Pawłem sytuacja wygląda jednak inaczej.

Sanacja sieci Piotr i Paweł a sytuacja dostawców towarów i usług
fot. materiały redakcji

Autor: www.portalspozywczy.pl / dlahandlu.pl
Data: 20-09-2018, 00:01

Postępowanie sanacyjne zostało otwarte przez sąd w Poznaniu w dniu 12 września br.

Czytaj też: "Helio spodziewa się straty w IV kw. z powodu sanacji sieci Piotr i Paweł"

Okiem dostawcy usług

Przedstawiciel firmy Fallwork, dostarczającej personel zewnętrzny do obsługi sklepów Piotr i Paweł, wskazuje, że od dawna płynność po stronie sieci pozostawiała wiele do życzenia, jednak firma zewnętrzna ufając w uczciwe zamiary kontrahenta nie ograniczała współpracy, pomimo doniesień medialnych o problemach Piotra i Pawła.

- Jakie było nasze zdziwienie, gdy dzwoniąc do działu płatności w sprawie zaległych faktur usłyszeliśmy, że od teraz nasze faktury są historią, bo Piotr i Paweł złożył wniosek o sanację. Nikt nie próbował w żaden sposób zaplanować kwestii spłat należności, zarówno zaległych, jak i tych które dopiero staną się wymagalne. Sąd Gospodarczy w Poznaniu rozpatrzył wniosek o sanację w 7 dni, pomimo wcześniej złożonych wniosków o upadłość innych wierzycieli, a dostawcom pozostało czekać i pogodzić się ze straconymi pieniędzmi - żali się Kamil Magryta, przedstawiciel Fallwork.

Magryta zwraca uwagę, że sanacja pozwala sieci "odpocząć" od długów, które zostały wygenerowane niewłaściwymi decyzjami biznesowymi i zadaje pytanie: "Czy ktoś zastanowił się jakim kosztem odbywa się sanacja? Jakie były przyczyny tej sytuacji?"

Z perspektywy dostawcy wyrobów garmażeryjnych

Marek Osuchowski, właściciel firmy Almonte, produkującej ręcznie pierogi nagradzane w 2016 roku oraz w 2017 w plebiscycie "Dobry Produkt" - od ponad 10 lat stały dostawca wyrobów garmażeryjnych do Piotra i Pawła, przyznaje w piśmie do redakcji, że w związku z zaistniałymi problemami w wypłacalności sieci Piotr i Paweł i powstałym przez to zadłużeniem, firma Almonte ma problemy finansowe.

- Zgłosiliśmy sprawę Piotra i Pawła do UOKiK w Bydgoszczy powołując się na ustawę z dnia 15 grudnia 2016 roku o nieuczciwym wykorzystaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi. Odbyliśmy wcześniej szereg spotkań w centrali Piotr i Paweł oraz była prowadzona szeroka komunikacja mailowa i pisemna, gdzie byliśmy zapewniani o stabilności finansowej i rozwoju sieci oraz tym, że wszystkie zaległości łącznie z należytymi odsetkami będą w niedługim czasie spłacone - zapewnia Marek Osuchowski.

więcej informacji:

Fallwork RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Piotr i Paweł sanacja RSS ALERT    /    sanacja RSS ALERT    /    Almonte RSS ALERT    /    Marek Osuchowski RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dostawcy RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Adwokat 2018-09-21 12:20:26
    Ta Sanacja to wielka ściema i kupienie czasu ewentualnie jak sie da naciagniecie naiwnych dostawców.Panowie z TFI dobrze wiedzą jak to się robi i jaka jest ich strategia.Mysle ze Sąd za miesiac Sanacje zamknię i bedzie Upadek
  • jan 2018-09-21 14:49:43
    Pokrzywdzeni powinni kierować zawiadomienia o przestępstwie do prokuratury. Klasyczne oszustwo, kto wiedząc, że nie zapłaci bo nie ma środków składa kolejne zamówienia towarów.
  • Jakub 2018-09-24 09:24:23
    Przecież nikt rozsądny nie sprzeda im na kredyt. A jeśli sprzeda to będzie miał własnych akcjonariuszy na karku za działanie na szkodę spółki. DOstawcowm nie płacili - warto by sprawdzić czy umowy o zarządzanie (a były tak panowie nieprawdaż?) również nie były płacone? Czy też może dziwnym trafem one zostały zapłacone razem z tymi za sierpień????

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.