Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

SBK Marketing: Tesco i Biedronka najatrakcyjniejszymi sieciami handlowymi na polskim rynku

  • Autor: pr
  • Data: 18-05-2010, 19:40

Firma SBK Marketing opublikowała pierwszy w Polsce marketingowy ranking firm handlowych prowadzących sieci detaliczne w Polsce. Oceny dokonano według 15 najważniejszych kryteriów marketingowych, z których każde zostało podzielone na pięć podkryteriów.

Wszystkie kryteria i podkryteria posiadają nadaną im przez ekspertów rangę ważności. Łącznie więc każda firma handlowa uzyskała oceny ( w skali 1-10) w 75 dziedzinach.

W tym rankingu dokonano oceny 30 największych firm handlowych prowadzących 46 sieci detalicznych. Wyniki nie odzwierciedlają w całości wielkości przychodów czy ilości sklepów w poszczególnych sieciach, gdyż brano również pod uwagę wiele innych czynników, jak np. potencjał ekonomiczny operatora, dynamikę rozwoju, lokalizację placówek, udogodnienia dla klientów, ofertę produktową, konkurencyjność cenową czy aktywność promocyjną.

Wyniki rankingu opartego na wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010 ukazały trzech liderów, którzy pozostawili w tyle pozostałych operatorów. Dosyć niespodziewanie zwycięzcą majowej edycji rankingu zostało Tesco ( 82,52), które zaledwie o 0,19 punktu wyprzedziło Jeronimo Martins z siecią Biedronka ( 82,33). Tesco wygrało ze swoim dyskontowym rywalem w takich kategoriach, jak: oferta towarowa, lokalizacja punktów handlowych, jakość obsługi klientów czy nowoczesność i atrakcyjność dla klientów. Biedronka natomiast góruje w dziedzinie konkurencyjności cenowej, wielkości sieci, dynamice rozwoju i systemu zaopatrzenia.

Na trzecim miejscu znalazł się trzeci gigant polskiego rynku Carrefour ( 81,39). Atuty marketingowe są bardzo równomiernie rozłożone ze szczególnie mocnymi elementami takimi jak: oferta produktowa, sytuacja ekonomiczna i organizacja firmy, formaty sklepów czy merchandising i wizualizacja.

Na czele grupy pościgowej znajduje się Auchan ( 76,86), któremu depcze po piętach Kaufland ( 75, 44). Silną stroną Auchan jest lokalizacja placówek handlowych, jakość obsługi klientów ( wyższa niż trzech liderów) oraz oferta towarowa i konkurencyjność cenowa. Kaufland, z kolei, ma wysoką ocenę za formę własności placówek handlowych, oferuje swoim klientom wygodną formę dokonywania zakupów i atrakcyjny poziom cen.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH