REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sektor FMCG zwiększa wydatki na reklamę

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2015, 12:05
Sektor FMCG zwiększa wydatki na reklamę
Wydatki reklamowe z podziałem na kategorie. III kwartał 2015 roku (źródło: Codemedia)

W trzecim kwartale 2015 roku sektor FMCG przeznaczył na reklamę ponad 224 miliony złotych, notując tym samym 12 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Również na tle innych branż producenci FMCG, w zestawieniu do roku 2014, zaliczyli wzrost najbardziej zwiększając wydatki na promocję (o ponad 23 mln zł). Największe nakłady pochłonęła reklama telewizyjna, a wśród magazynów prym wiodły media branżowe – wynika z analizy przeprowadzonej przez niezależny dom mediowy Codemedia.

REKLAMA

Producenci soków i napojów z największymi nakładami na promocję

Największy budżet na promocję w analizowanym okresie przeznaczyli producenci soków i napojów, wydając niemal 55 milionów złotych (notując znaczący wzrost - o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2014 roku), co stanowiło 25 proc. wszystkich wydatków w kategorii FMCG. Dominowały głównie napoje gazowane i woda mineralna.

23 proc. inwestycji sektora, z kwotą ponad 52 mln złotych, osiągnęli producenci słodyczy, notując 10 proc. wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału poprzedniego roku. Pomimo letniego okresu, producenci lodów nie byli liderem w wydatkach - najwięcej na promocję produktów w tej kategorii przeznaczyli producenci ciast, ciastek i batonów.

Szeroko pojęta branża alkoholowa w trzecim kwartale tego roku ulokowała w mediach ponad 32 miliony złotych, co stanowiło 14 proc. wszystkich wydatków promocyjnych w całej kategorii. Przy jednoczesnym spadku na poziomie 15 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Największą część budżetu marek alkoholowych przypadło tradycyjnie na reklamę piwa.

Producenci produktów mlecznych ulokowali w reklamę ponad 23 miliony złotych (10 proc. udziału w wydatkach całej branży FMCG), notując tym samym rekordowy w tym segmencie, 77 proc. wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Wydatki pozostałych branż z kategorii wyniosły łącznie ponad 61 milionów złotych, a wielkość inwestycji różniła się od zeszłorocznych o kilka do kilkunastu procent.

FMCG reklamuje się w telewizji

Zdecydowana większość budżetów reklamowych branży kierowana jest  w kanały telewizyjne. W trzecim kwartale 2015 roku było to ponad 150 milionów złotych, czyli 67 proc. wszystkich wydatków. Wzrost nakładów na reklamę TV w porównaniu do okresu III kwartału 2014 roku wyniósł 9 proc. Budżety reklamowe lokowane były w głównych stacjach komercyjnych, takich jak Polsat i TVN, popularnością cieszyły się także reklamy w na kanałach tematycznych, m.in. ATM Rozrywka, TVN Style, National Geographic Channel.

Znaczący wzrost nakładów na promocję w magazynach

Ponad 9,5 miliona złotych (co stanowi 4 proc. udziału SOS), branża FMCG przeznaczyła na komunikację w Internecie. Spadek inwestycji aż o 42 proc. w stosunku do poprzedniego roku, może oznaczać zarówno faktyczny spadek inwestycji w promocję online jak i przesunięcie budżetów do kanałów nie monitorowanych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH