Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Seniorzy coraz chętniej kupują w sklepach internetowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2015, 17:36

Wśród osób robiących zakupy w internecie każdego roku przybywa osób powyżej 55 roku życia. Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie sklepu internetowego Merlin.pl. W ub. roku osoby z grup 55-64 oraz 64+ stanowiły 13 proc. nowych klientów. W badanym okresie, już co szósta transakcja w e-sklepie dokonywana była przez przedstawicieli starszych grup.

Według danych Merlin.pl nadal najliczniejszą grupę konsumentów stanowią osoby w wieku 25 - 34 lata, jednak średni wiek konsumentów systematycznie rośnie. Klienci reprezentujący starsze pokolenia nie są już niszową grupą wśród osób dokonujących zakupów w internecie. W porównaniu do wybranych młodszych grup wiekowych osoby w średnim oraz starszym wieku, nie tylko uważniej śledzą ofertę e-sklepu, ale również częściej wybierają się na zakupy.

- W 2014 roku, już co szósta transakcja była dokonana przez kupujących z grupy 55+. To wyższy odsetek niż konsumenci w wieku 18-24. Dla porównania, ponad jedną trzecią wszystkich zakupów (35 proc.) dokonują klienci z grupy wiekowej 25-34 - mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl.

Klienci z grupy 55+ przeznaczają na zakupy nawet dwa razy więcej czasu niż osoby w wieku 18-24 lata. Konsumenci z dwóch najstarszych grup (55 - 64 i 65+) dokładnie analizują ofertę dostępną w sklepie - porównują ceny, czytają informacje o produkcie, szukają towarów faktycznie spełniających ich oczekiwania, częściej niż przeciętny klient, decydują się na przejrzenie większej ilości produktów w sklepie.

Starsi klienci częściej niż pozostali konsumenci podkreślają łatwość i wygodę robienia zakupów w sieci. Zwracają również baczną uwagę na dokładne informacje na temat zamówień m.in. czas, koszt dostawy, metody płatności. Na powrót do wybranego e-sklepu wpływają pozytywne doświadczenia zakupowe: wygoda, dostęp do stosunkowo tańszych w porównaniu do tradycyjnych sklepów produktów, szeroka oferta, bezpłatny koszt dostawy czy oszczędność czasu.  Najstarsi Polacy częściej niż pozostałe grupy wskazywali na tłumy w galeriach handlowych jako element, który zniechęca ich do robienia świątecznych zakupów.

Badanie przeprowadzono przez TNS Polska w listopadzie 2014 roku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH