Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sezon wyprzedażowy może być krótki i intensywny

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 02-01-2013, 12:06

Tegoroczne wyprzedaże mogą być krótkie, ale bardzo intensywne - zapowiadają przedstawiciele centrów handlowych. Świadczą o tym oferty do -70 proc., które pojawiły się już w wybranych sklepach na otwarciu sezonu wyprzedażowego.

Sezon przecen tradycyjnie ruszył po świętach, ale to na styczeń przypadnie polska gorączka wyprzedażowa. Dopadnie ona aż 83 proc. Polek i 56 proc. Polaków, deklarujących zakupy na tegorocznych promocjach - wynika z sondy CH Silesia City Center w Katowicach.

Minus 40 proc. w witrynie sklepowej dla centrum handlowego oznacza jedno - nawet plus 25 proc. więcej klientów robiących zakupy. Polacy, podobnie jak Amerykanie, Brytyjczycy i Niemcy pokochali wyprzedaże. Blisko 70 proc. z nas deklaruje, że będzie szukała w tym roku okazji na wyprzedażach, promocjach i przecenach.

Zdecydowane "nie" zakupom ze znaczkiem SALE mówi tylko nieco ponad 10 proc. Polaków. W odróżnieniu od lat ubiegłych coraz mniej Polaków czeka na największe przeceny. Tylko 32 proc. ankietowanych skłonnych jest poczekać do końca wyprzedaży na magiczne -70 proc. Ponad 45 proc. wybierze się na zakupy w pierwszych dwóch tygodniach stycznia - wynika z sondy CH Silesia City Center w Katowicach. Powód? Wyprzedaże w Polsce są coraz krótsze, ale także coraz bardziej intensywne już na wstępie sezonu.

- Kiedyś przeceny -50 proc. pojawiały się dopiero pod koniec stycznia. Dziś takie oferty możemy znaleźć już w pierwszym dniu wyprzedaży. Sklepy, zwłaszcza odzieżowe, stawiają coraz częściej na większe promocje już na otwarciu wyprzedaży, żeby szybciej wprowadzić do oferty wiosenne kolekcje, które mogą zacząć sprzedawać się jeszcze w czasie trwania zimowych wyprzedaży. Polacy coraz częściej rozumieją ten mechanizm, stąd tłumy w pierwszym tygodniu zimowych promocji - tłumaczy Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. I dodaje, że pod tym względem polskie wyprzedaże zaczynają coraz bardziej przypominać te w amerykańskich czy brytyjskich centrach handlowych, gdzie sezon na przeceny często nie trwa dłużej niż 30 dni i zaczyna się od bardzo wysokiego pułapu promocyjnego. 

Ten pułap to w polskich sklepach najczęściej do 50 lub do 70 proc. Coraz częściej jednak zdarzają się sklepy, w których znajdujemy przeceny sięgające nawet 80 proc. - Większość sklepów w okresie wyprzedaży ma dwie lub trzy odsłony przeceny. Pierwsza to 20-40 proc. i przypada na pierwsze dni promocji, kolejna sięga powyżej 50 proc. najczęściej w środku sezonu. Ostatnia to wyprzedaże do 70 proc., które najczęściej przypadają na ostatni tydzień sezonu. Dotyczy to zwłaszcza sklepów odzieżowych i salonów z dodatkami - mówi Drzewiecka.

Więcej na:

www.propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH