Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sfinks przymierza się do rozwoju poza Polską oraz restrukturyzacji Chłopskiego Jadła

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2011, 15:52
Sfinks przymierza się do rozwoju poza Polską oraz restrukturyzacji Chłopskiego Jadła
Mariola Krawiec-Rzeszotek

Plany przejęcia Da Grasso to już historia. Na razie koncentrujemy się na organicznym powiększaniu sieci i rozwoju oraz restrukturyzacji firmy. Na drugie półrocze planowane jest stworzenie nowej koncepcji dla Chłopskiego Jadła oraz rozwój masterfranczyzy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes Sfinks Polska SA.

Jakie kraje są na celowniku?

Na razie nie chcę zdradzać szczegółów, ponieważ dopiero rozpoczynamy prace nad tą strategią. Na pewno chcemy ugruntować naszą pozycję w Czechach i na Węgrzech, gdzie już poznaliśmy preferencje klientów, więc szkoda by było nie skorzystać z tej wiedzy i potencjału. Będziemy też aktywnie poszukiwać okazji do zainwestowania. Nie określamy konkretnego kierunku - może to być zarówno południe Europy, północ, a może i dalej. Każdy kraj ma odpowiedni potencjał, trzeba tylko dobrze opracować strategię wejścia na dany rynek i znaleźć odpowiedniego partnera. Taki masterfranczyzobiorca musi dobrze znać specyfikę danego rynku, być zdeterminowany i - przy naszym wsparciu - gotowy do inwestowania i rozwoju sieci.

W ostatnim czasie zrestrukturyzowaliśmy naszą działalność za granicą. W Czechach zamknęliśmy dwie restauracje w galeriach handlowych, a w trzeciej - podnieśliśmy sprzedaż prawie o 100 proc. Działania dotyczyły także restauracji w Budapeszcie. Mamy już kolejną propozycję atrakcyjnej lokalizacji w tym mieście, ale chcemy poczekać z otwarciem na godnego zaufania masterfranczyzobiorcę. W 2012 r. na pewno podejmiemy już działania mające na celu poszukiwanie partnerów.

A jakie są plany dot. Chłopskiego Jadła?

Na razie nie planujemy sprzedaży tej sieci, ale nie mówimy też definitywnie "nie". Jeżeli pojawiłby się oferent, to jesteśmy skłonni rozmawiać.

Wykonaliśmy już pewne prace w celu rewitalizacji Chłopskiego Jadła, a po wakacjach zamierzamy nakreślić szczegółową strategię dla tego brandu. Tymczasem stale prowadzimy prace remontowe, a w tej chwili kończą się pracę nad zmianą w menu.

Planowane prace związane z rozwojem tej sieci to przede wszystkim dobór odpowiednich lokalizacji (np. z ogródkiem). Chcemy także opracować program franczyzowy dla Chłopskiego Jadła i jedynie na nim opierać przyszły rozwój sieci. A żeby otwierać nowe lokale we franczyzie, trzeba mieć opracowane szczegółowe standardy.

Jedną z planowanych koncepcji jest także przekształcenie sieci z premium na casual dining.

Czytaj także:

Prezes Sfinksa: Polscy dostawcy powinni wzorować się na międzynarodowych operatorach

Ofensywa inwestycyjna Sfinksa. Prezes: Chcemy wykorzystać potencjał naszych marek

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH