REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sfinks tnie koszty i stawia na rozwój poprzez franczyzę

  • Autor: PAP
  • Data: 26-05-2009, 20:17

Zarząd Sfinksa koncentruje się na cięciu kosztów i poprawie efektywności spółki. Wyniki za I półrocze mogą być jeszcze obciążone odpisami, ale efekty restrukturyzacji powinny być wkrótce widoczne. Sieci Sphinx i Wook mają być rozwijane poprzez franczyzę, do końca czerwca rozstrzygnie się los restauracji zagranicznych - powiedział w rozmowie z PAP Tomasz Morawski, prezes Sfinksa.

REKLAMA

"Pracujemy nad poprawą efektywności Sfinksa i redukcją kosztów, w tym kosztów administrowania" - powiedział Morawski, dodając, że koszty zarządzania udało się obniżyć o ponad połowę, co daje kilka milionów oszczędności rocznie.

"Postawiliśmy na dobry system zarządzania i kontroli, mamy bardzo dokładne informacje o tym, co się dzieje w naszych restauracjach. Powołałem Radę Restauratorów, która jest dużo sprawniejsza niż dyrektorzy operacyjni. Liczę, że poprawi to efektywność firmy" - powiedział.
Zarząd firmy ma nadzieję, że na zatrzymanie trendu odpływu klientów i spadku liczby transakcji wpływ mieć będzie m.in. opracowywane właśnie nowe menu.

"W wielu lokalizacjach obserwujemy przyrost obrotów w stosunku do ubiegłego roku. Nowe menu i strategie marketingowe powinny spowodować, że klienci, którzy zrezygnowali ze Sfinksa ze względu na ceny, powrócą" - powiedział Morawski.

Morawski poinformował, że do końca czerwca prawdopodobnie rozstrzygnie się, czy Sfinks wycofa się z nierentownej działalności na rynku czeskim i węgierskim, gdzie obecnie działają cztery restauracje.

"Nie zdecydujemy się na zamknięcie tych restauracji, dopóki nie stwierdzę, że kontynuowanie biznesu z Czechach i na Węgrzech nie ma sensu. Chciałbym te restauracje reanimować" - powiedział prezes.

Dodał, że ich los zależy od tego, czy uda się wynegocjować korzystniejsze warunki najmu.

"Te restauracje wcale źle nie działają, ich obroty rosną, ale wysokie czynsze zjadają potencjalne zyski. Jeśli się nie uda obniżyć czynszu, to nie będzie szans, by mieć tam jakiś zwrot z inwestycji, pomimo poprawy operacyjnej i organizacyjnej. Negocjacje z właścicielami nieruchomości trwają, dałem sobie czas do końca czerwca" - powiedział Morawski. "Jeśli się uda, to będzie można rozwiązać duże, kilkudziesięciomilionowe rezerwy" - dodał.

Prezes podtrzymał, że chce sprzedać sieć Chłopskie Jadło, choć obecnie spółka nie prowadzi rozmów na ten temat. "Bardzo chętnie będę rozmawiał na temat sprzedaży Chłopskiego Jadła. Nie zamierzamy tej sieci rozwijać" - powiedział.

Zarząd spółki zdecydował, że sieci Sphinx i Wook będą rozwijane poprzez franczyzę. "Liczymy na rozwój sieci Sphinx i Wook poprzez klasyczny franchising, którego do tej pory nie praktykowaliśmy, to znaczy franczyzobiorca inwestuje swój kapitał, a my dajemy know-how i sprzedajemy sam koncept" - powiedział prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH