Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Shell: rosnąca popularność samochodów elektrycznych zmieni stacje paliw

Popularyzacja samochodów elektrycznych i wprowadzenie technologii szybkiego ładowania zmieni stacje paliw. Ich użytkownicy muszą uzyskać dostęp do nowych usług, od sklepów spożywczych po carsharing - powiedział PAP wiceprezes Shella ds. sprzedaży detalicznej Istvan Kapitany.

Shell: rosnąca popularność samochodów elektrycznych zmieni stacje paliw
fot. shutterstock

Jak zwrócił uwagę Kapitany, z rozmów z klientami wynika, iż nie są entuzjastami ładowania samochodów na ulicy. Swoje podejście tłumaczą m.in. za małą mocą ładowarek i niechęcią do zostawiania pojazdu na dłuższy czas bez opieki. Taka sytuacja otwiera nowe możliwości dla koncernów z sektora petrochemicznego i energetycznego - uważa przedstawiciel Shella.

"Jedną z rzeczy, które robimy obecnie w Europie, jest wymiana ładowarek z 50 kW na 150 kW. Dzięki temu przeciętny samochód elektryczny będzie można naładować w ok. pół godziny. Warto podkreślić, że z naszych obserwacji wynika, iż klienci nie przyjeżdżają na stacje z wyczerpanymi bateriami. Z reguły mają 15-20 proc. energii zapasu i nie odjeżdżają po pełnym naładowaniu, ponieważ nie chcą czekać. Średnio przebywają na stacji 15-17 minut. W tym czasie korzystają ze sklepów, kawiarni" - tłumaczył rozmówca PAP. Przypomniał, że z reguły na ulicach można spotkać punkty o mocy 11-20 kW, które nie tylko są wolne, ale również skomplikowane w obsłudze.

Shell jako największy pod względem wartości rynkowej koncern petrochemiczny w Europie chce zyskać na rosnącej popularności samochodów elektrycznych. Firma w 2017 roku kupiła głównego europejskiego dostawcę usług ładowania, NewMotion, a także zaangażowała się w projekt IONITY, w którym uczestniczą też m.in. BMW, Daimler, Ford i Volkswagen.

"Pracujemy obecnie nad modelem stacji przyszłości. Pierwsze obiekty powstaną w niektórych krajach jeszcze w tym roku. (...) Zmiany nie będą dotyczyć tylko designu, bo od czasu do czasu należy odświeżać markę - będziemy też testować różne rozwiązania. Dla przykładu myślimy o usługach carsharingu czy też wymiany baterii samochodowych, tak jak w Chinach. Tamtejszy producent samochodowy Nio ma technologię pozwalającą na wymianę ogniw na stacji zamiast ładowania" - tłumaczył Kapitany.

Rozmówca PAP podkreślił, że koncerny takie jak Shell muszą dokładnie monitorować rynek, aby dobrze diagnozować trendy i zapotrzebowanie klientów.

"Obecnie nie wiemy, jak będzie wyglądać przyszłość. Dla przykładu niedawno wszyscy mówili, że samochody elektryczne będą ładowane w domach. Jednak 80 proc. światowej populacji nie mieszka w dużych domach z garażami, a np. w blokach ciężko o infrastrukturę do obsługi pojazdów zelektryfikowanych. Dlatego należy stworzyć mozaikę usług. Do tego jeśli damy możliwość ładowania w 5 minut, to czy ktokolwiek będzie zawracał sobie głowę robieniem tego w domu? (...) Zresztą już teraz jesteśmy największym w Europie dostawcą usług ładowania samochodów z 80 tys. punktami" - wskazał Kapitany.

więcej informacji:

Shell RSS ALERT    /    Shell Polska RSS ALERT    /    samochody elektryczne RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.15.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.