REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Shell rozwinie sklepy przystacyjne bez współpracy z operatorami spożywczymi

  • Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2015, 13:24
Shell rozwinie sklepy przystacyjne bez współpracy z operatorami spożywczymi
Sklep Deli2Go przy stacji Shell zlokalizowany przy ul. Stawki w Warszawie (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio)

Koncern Shell zdecydował się na rozwijanie nowych konceptów sklepowych na własną rękę, zamiast wpuszczać na swoje stacje paliwowe zewnętrznych operatorów spożywczych. Firma po przeanalizowaniu możliwych wariantów rozwoju doszła do wniosku, że wygeneruje lepsze wyniki finansowe, jeśli samemu zajmie się tym obszarem działalności, zamiast wchodzić w sojusz z jedną bądź kilkoma sieciami handlowymi.

REKLAMA

- Zdecydowaliśmy się samemu rozwijać sklepy przystacyjne. Stworzyliśmy w Polsce odpowiedni dział, który składa się z profesjonalistów doświadczonych w branży zakupowej, pracujących dawniej w sieciach handlowych. Zgromadziliśmy tę wiedzę w organizacji. Uznaliśmy, że na ten moment jesteśmy w stanie sami przygotować ofertę sklepową i na razie nie będziemy posiłkowali się pomocą sieci handlowych - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Długoński, menedżer ds. sprzedaży detalicznej w Shell Polska.

Jak informowaliśmy wczoraj, sieć Shell od kilku tygodni otwiera w Polsce sklepy przystacyjne Deli2Go w czterech nowych konceptach. Różnią się one od siebie wielkością, lokalizacją, czy profilem klienta, ale ich wspólnym mianownikiem jest to, że stawiają spory nacisk na ofertę spożywczą. Są to koncepty: sklepu lokalnego/osiedlowego (4 tys. SKU), sklepu o charakterze kawiarnianym (2,5 tys. - 3 tys. SKU), małego sklepu szybkiej obsługi (2 tys. SKU) oraz pełnoprawnego sklepu, będącego połączeniem poprzednich trzech wariantów (5 tys. - 5,5 tys. SKU).

CZYTAJ TAKŻE: Shell powalczy o klienta Żabki. Uruchamia sklep osiedlowy w nowym koncepcie - fotogaleria

Wszystkie sklepy rozwijane są samodzielnie przez firmę Shell. Do końca przyszłego roku w całej Polsce ma działać 100 takich placówek (obecnie funkcjonują trzy). Tak precyzyjne plany wskazują na to, że Shell w najbliższej przyszłości nie zamierza weryfikować swojej decyzji i wchodzić w alianse z operatorami spożywczymi. W dłuższej perspektywie firma tego jednak nie wyklucza.

- W tej chwili nic takiego się nie dzieje, nigdzie w Polsce nie mamy operatora spożywczego. Wszystko robimy własnymi siłami. W przyszłości niczego jednak nie wykluczamy - komentuje Długoński.

Przypomnijmy, Shell w październiku 2008 r. wpuścił na trzy swoje stacje paliwowe (w Warszawie, Poznaniu i Swarzędzu) sieć Piotr i Paweł. Sklepy te funkcjonowały pod szyldem Piotr i Paweł Express. Pilotażowy, wspólny projekt zakończył się w styczniu 2010 r. - Okres testowy (...) nie pozwolił, mimo dobrych wyników ekonomicznych, wypracować wspólnej polityki handlowej - tłumaczyli potem przedstawiciele Piotra i Pawła przyczyny decyzji o rezygnacji z projektu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH