Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Showrooming może być szansą dla tradycyjnych sklepów

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 23-08-2013, 07:58

Polacy lubią szukać tanich okazji w internecie, ale nie robimy tego już tylko w domu - coraz częściej chodzimy na zakupy ze smartfonem, by obejrzeć produkt i od razu na miejscu sprawdzić, gdzie możemy znaleźć go najtaniej. - To ogromne zagrożenie, ale i szansa dla tradycyjnych sklepów - mówią eksperci na łamach serwisu Wyborcza.biz.

Znana firma badawcza IAB Europe przekonuje, że co drugi Polak przed kupieniem towaru w tradycyjnym sklepie szuka w sieci informacji na jego temat. Amerykanie nazwali to efektem ROPO (Research Online Purchase Offline) - sprawdź w internecie, nim kupisz w sklepie. Sądząc po liczbie internautów odwiedzających porównywarki cenowe, powoli staje się to naszym narodowym sportem. Z najpopularniejszego serwisu Ceneo.pl miesięcznie korzysta 5,5 mln ludzi, a z konkurencyjnych Nokaut.pl i Skapiec.pl - odpowiednio 2,5 i 1,7 mln internautów.

Do niedawna ceny sprawdzaliśmy tylko w domowym zaciszu. Teraz z pomocą smartfonów coraz częściej robimy to w sklepie. Zjawisko przywędrowało do nas z Zachodu, gdzie doczekało się nazwy showrooming, nasi handlowcy przetłumaczyli ją jako "oglądactwo".

Tylko Ceneo.pl przyznaje, że ceny za pomocą telefonu sprawdza u nich 300 tys. osób miesięcznie. Ogólna liczba jest znacznie większa. Firma badawcza TNS szacowała w maju, że 28 proc. posiadaczy smartfonów wykorzystuje je przy zakupach. A smartfonów na koniec minionego roku mieliśmy 6 mln, do końca roku - jak szacuje IAB - będzie ich 8 mln.

- To ogromne zagrożenie, ale też szansa dla tradycyjnych detalistów w Polsce - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB.

Czemu zagrożenie? Bo sklepy przestają być traktowane jako miejsce do zrobienia zakupów, a bardziej jako salon wystawowy, w którym można zobaczyć towar, a potem zamówić go tam, gdzie jest taniej. A taniej jest zwykle w sklepie internetowym, któremu odpadają wydatki na wielkie kampanie reklamowe, zatrudnienie setek pracowników czy obsługę wielkich salonów. Dla tradycyjnych graczy to prosta droga do spadku przychodów i kłopotów finansowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH