REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Showrooming może być szansą dla tradycyjnych sklepów

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 23-08-2013, 07:58

Polacy lubią szukać tanich okazji w internecie, ale nie robimy tego już tylko w domu - coraz częściej chodzimy na zakupy ze smartfonem, by obejrzeć produkt i od razu na miejscu sprawdzić, gdzie możemy znaleźć go najtaniej. - To ogromne zagrożenie, ale i szansa dla tradycyjnych sklepów - mówią eksperci na łamach serwisu Wyborcza.biz.

REKLAMA
Znana firma badawcza IAB Europe przekonuje, że co drugi Polak przed kupieniem towaru w tradycyjnym sklepie szuka w sieci informacji na jego temat. Amerykanie nazwali to efektem ROPO (Research Online Purchase Offline) - sprawdź w internecie, nim kupisz w sklepie. Sądząc po liczbie internautów odwiedzających porównywarki cenowe, powoli staje się to naszym narodowym sportem. Z najpopularniejszego serwisu Ceneo.pl miesięcznie korzysta 5,5 mln ludzi, a z konkurencyjnych Nokaut.pl i Skapiec.pl - odpowiednio 2,5 i 1,7 mln internautów.

Do niedawna ceny sprawdzaliśmy tylko w domowym zaciszu. Teraz z pomocą smartfonów coraz częściej robimy to w sklepie. Zjawisko przywędrowało do nas z Zachodu, gdzie doczekało się nazwy showrooming, nasi handlowcy przetłumaczyli ją jako "oglądactwo".

Tylko Ceneo.pl przyznaje, że ceny za pomocą telefonu sprawdza u nich 300 tys. osób miesięcznie. Ogólna liczba jest znacznie większa. Firma badawcza TNS szacowała w maju, że 28 proc. posiadaczy smartfonów wykorzystuje je przy zakupach. A smartfonów na koniec minionego roku mieliśmy 6 mln, do końca roku - jak szacuje IAB - będzie ich 8 mln.

- To ogromne zagrożenie, ale też szansa dla tradycyjnych detalistów w Polsce - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB.

Czemu zagrożenie? Bo sklepy przestają być traktowane jako miejsce do zrobienia zakupów, a bardziej jako salon wystawowy, w którym można zobaczyć towar, a potem zamówić go tam, gdzie jest taniej. A taniej jest zwykle w sklepie internetowym, któremu odpadają wydatki na wielkie kampanie reklamowe, zatrudnienie setek pracowników czy obsługę wielkich salonów. Dla tradycyjnych graczy to prosta droga do spadku przychodów i kłopotów finansowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH