REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Showrooming zyskuje na znaczeniu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 13:51
Showrooming zyskuje na znaczeniu
Fot. Shutterstock

Polscy konsumenci coraz częściej traktują sklepy tradycyjne jako showroomy. 27 proc. z nich często odwiedza tradycyjne sklepy w celu sprawdzenia towaru zanim dokona zakupu w internecie. 55 proc. deklaruje, że robi to sporadycznie. Aż 86 proc. respondentów przyznaje, że sprawdzało w przeszłości towary w sklepach tradycyjnych, zanim kupiło je w sieci – wynika z raportu „Świąteczne wydatki Polaków – zakupy racjonalne czy impulsywne?” przygotowanego przez Deloitte.

REKLAMA

Wśród polskich konsumentów, którzy korzystają z internetu przy świątecznych zakupach największą popularnością cieszą się wyszukiwarki i porównywarki cen. Korzystanie z nich deklaruje odpowiedni 94 oraz 92 proc. badanych. W badanych krajach europejskich najbardziej popularne są wyszukiwarki (93 proc.) oraz sklepy internetowe z jednym bądź kilkoma punktami sprzedaży poza siecią (92 proc.). Ponad połowa Polaków deklaruje wyszukiwanie i porównywanie produktów za pomocą serwisów społecznościowych (53 proc.), w pozostałych krajach są one mniej popularnym źródłem informacji na temat świątecznych zakupów (korzystanie z nich deklaruje 49 proc. respondentów). Z elektronicznych newsletterów i informacji otrzymywanych pocztą elektroniczną korzysta 66 proc. Polaków i 69 proc. Europejczyków.

Zdecydowanie największa grupa Polaków bo aż 43 proc., większość prezentów zamierza kupić w pierwszej połowie grudnia (40 proc. w roku ubiegłym). 22 proc. respondentów planuje dokonać zakupu świątecznych prezentów jeszcze w listopadzie. Aż 29 proc. odkłada decyzję do ostatnich dni przed świętami (16-24 grudnia). Co ciekawe 2 proc. respondentów chce kupić prezenty już po 25 grudnia. 4 proc. zadeklarowało, że zakupy robi jeszcze przed listopadem.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 14065 respondentów w przedziale wiekowym 18-65 lat. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzynastu krajów europejskich – Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Słowenii, Niemiec, Belgi, Holandii, Danii, Polski oraz Rosji, a także z RPA.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH