Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Showrooming zyskuje na znaczeniu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 13:51
Showrooming zyskuje na znaczeniu
Fot. Shutterstock

Polscy konsumenci coraz częściej traktują sklepy tradycyjne jako showroomy. 27 proc. z nich często odwiedza tradycyjne sklepy w celu sprawdzenia towaru zanim dokona zakupu w internecie. 55 proc. deklaruje, że robi to sporadycznie. Aż 86 proc. respondentów przyznaje, że sprawdzało w przeszłości towary w sklepach tradycyjnych, zanim kupiło je w sieci – wynika z raportu „Świąteczne wydatki Polaków – zakupy racjonalne czy impulsywne?” przygotowanego przez Deloitte.

Wśród polskich konsumentów, którzy korzystają z internetu przy świątecznych zakupach największą popularnością cieszą się wyszukiwarki i porównywarki cen. Korzystanie z nich deklaruje odpowiedni 94 oraz 92 proc. badanych. W badanych krajach europejskich najbardziej popularne są wyszukiwarki (93 proc.) oraz sklepy internetowe z jednym bądź kilkoma punktami sprzedaży poza siecią (92 proc.). Ponad połowa Polaków deklaruje wyszukiwanie i porównywanie produktów za pomocą serwisów społecznościowych (53 proc.), w pozostałych krajach są one mniej popularnym źródłem informacji na temat świątecznych zakupów (korzystanie z nich deklaruje 49 proc. respondentów). Z elektronicznych newsletterów i informacji otrzymywanych pocztą elektroniczną korzysta 66 proc. Polaków i 69 proc. Europejczyków.

Zdecydowanie największa grupa Polaków bo aż 43 proc., większość prezentów zamierza kupić w pierwszej połowie grudnia (40 proc. w roku ubiegłym). 22 proc. respondentów planuje dokonać zakupu świątecznych prezentów jeszcze w listopadzie. Aż 29 proc. odkłada decyzję do ostatnich dni przed świętami (16-24 grudnia). Co ciekawe 2 proc. respondentów chce kupić prezenty już po 25 grudnia. 4 proc. zadeklarowało, że zakupy robi jeszcze przed listopadem.

Badanie zostało przeprowadzone wśród 14065 respondentów w przedziale wiekowym 18-65 lat. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzynastu krajów europejskich – Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Słowenii, Niemiec, Belgi, Holandii, Danii, Polski oraz Rosji, a także z RPA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH