Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eurocash uruchomiła 6000. sklep ABC w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-12-2013, 10:34
Sieć ABC ma  6000 sklepów w Polsce
Od początku 2013 r. Sieć Sklepów abc powiększyła się już o ponad 600 placówek

Sieć Sklepów ABC - największa w Polsce sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze - liczy już 6000 placówek. Utrzymujące się szybkie tempo rozwoju tej sieci potwierdza skuteczność działań Grupy Eurocash, będącej franczyzodawcą sklepów abc, która od ponad 10 lat inwestuje i wspiera rozwój polskiego handlu tradycyjnego.

6 grudnia ruszył 6000. sklep pod szyldem ABC „po sąsiedzku". Palcówka jest zlokalizowana jest przy ul. Dąbrowskiego 71 w Warszawie (zaraz obok stacji metra Racławicka, na Mokotowie).

Od początku 2013 r. Sieć Sklepów abc powiększyła się już o ponad 600 placówek. Jest jedną z najszybciej rosnących sieci franczyzowych w Polsce, podczas gdy ogólna liczba sklepów spożywczych w naszym kraju od lat systematycznie maleje, a tzw. tradycyjny handel, czyli małe i średnie sklepy muszą stawiać czoła agresywnej ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących także do małych miast.

- Aby konkurować z wielkimi detalistami, niezbędna jest nie tylko doskonała obsługa klienta, lecz również efektywność w zakresie łańcucha dostaw i działań marketingowych. To właśnie można uzyskać w ramach systemów franczyzowych, współpracując z profesjonalnym hurtownikiem. Sieć Sklepów ABC funkcjonuje na zasadzie tzw. miękkiej franczyzy. Jej wyróżnikiem jest to, że nasi partnerzy zachowują pełną swobodę i niezależność, choć funkcjonują pod jedną marką. Wierzymy w przedsiębiorczość naszych klientów. Każdy z nich wie lepiej od nas, jak konkurować na ich lokalnym rynku, a my jesteśmy po to, by im to ułatwić - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash.

- Jeszcze kilka lat temu wiele osób kwestionowało przyszłość mniejszych sklepów w Polsce. Dziś jest już inaczej - wszyscy zastanawiają się, w jakim kierunku będą one ewoluować, a nie czy będą funkcjonować. Choć ogólna liczba małych i średnich sklepów maleje, pozostają one głównym graczem na rynku FMCG, m.in. dzięki takim systemom franczyzowym jak nasze. Obecnie niezależny handel tradycyjny rośnie szybciej niż hipermarkety czy supermarkety, ustępując jedynie dyskontom. Uważam, że w dużym stopniu to zasługa ciężkiej pracy wykonanej przez Eurocash w ciągu ostatnich 10 lat, podczas których zainwestowaliśmy ponad 2 miliardy złotych w celu poprawy konkurencyjności naszych klientów - dodaje Luis Amaral.

Według przedstawiceli firmy Eurocash małe sklepy typu convenience są odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania konsumentów. - Żyjemy coraz szybciej. W czasach, gdy decydującą rolę odgrywa czas, a właściwie jego brak, konsumenci chcą kupować szybko i blisko domu, ale zarazem nie chcą rezygnować z wyboru czy nowości. Odpowiedzią na te potrzeby są m.in. placówki typu convenience. Siła małych sklepów polega ponadto na rozpoznawalności - sklepy po sąsiedzku najczęściej znają swoich klientów, mogą nawiązać do ich zainteresowań i oczekiwań oraz zindywidualizować ofertę. To pozwala im budować długotrwałe relacje z klientami - wskazuje prof. dr hab. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ekspert w zakresie wiedzy o zachowaniach konsumentów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH