Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Bierhalle podpisze kontrakty z 2-3 dużymi dostawcami

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2011, 12:25
Sieć Bierhalle podpisze kontrakty z 2-3 dużymi dostawcami
Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny QLT Restaurant & Bar Sp. z o.o., operatora sieci Bierhalle

Ograniczyliśmy ilość dostawców i jesteśmy na finiszu podpisania dużych kontraktów z 2-3 dostawcami, którzy przejmą całość. Nie będzie to jednak jeden dostawca, ponieważ obrót naszych restauracji jest wciąż na to za mały - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny, spółki QLT Restaurant & Bar Sp.z o.o., operatora sieci Bierhalle.

Jak obecnie wygląda Państwa współpraca z dostawcami?

Proces konsolidacji dostaw wciąż twa. Jest to dość mozolny proces, ponieważ trzeba dostosować specyfikę dużych dostawców do małego odbiorcy, jakim jest sieć Bierhalle.

Czego oczekuje sieć Bierhalle od dobrego dostawcy?

Przede wszystkim partnerstwa w biznesie, w miarę stałych cen i uczciwej współpracy. Denerwuje mnie, że dostawcy potrafią nagle obniżyć cenę produktów o 20 proc., np. w sytuacji, kiedy chcemy zakończyć współpracę. Oznacza to, że przez dłuższy okres czasu po prostu oszukiwali nas i sprzedawali towary po zawyżonych cenach. Ważną kwestią są też możliwości logistyczne dostawcy.

A jaka jest obecnie tendencja jeśli chodzi o terminowość dostaw?

Kryzys wymusił na dostawcach staranie się - inwestują m.in. w platformy internetowe do zamówień. Wszystko idzie w dobrym kierunku. Wielu małych dostawców pada - nie są w stanie sprostać konkurencji, a ci więksi korzystają z zysków i podnoszą jakość.

Jakiej wielkości powinna być sieć, aby opłacało się konsolidowanie dostaw?

Zależy to głównie od obrotu restauracji i jest to bardzo złożony proces. W naszym przypadku to przy 10-15 lokalizacjach opłacałoby się centralne zamawianie i logistyka.

Jak ocenia Pan rynek dostawców w perspektywie konsolidowania tego segmentu. Czy Pana zdaniem taka transakcja jak np. połączenie Eurocashu z Emperią może mieć jakiś wpływ na rynek? Czy mniej rozdrobniony rynek, a co za tym idzie mniej konkurencyjny, może przynieść pogorszenie jakości usług?

Z punktu widzenia restauratora, lepszy jest większy wachlarz wyboru usług. Im bardziej rynek się konsoliduje, te negocjacje "usztywniają się" i restauratorzy nie mają za dużej możliwości wyboru warunków dostaw czy cen.
Z drugiej strony sama konsolidacja nie jest zła sama w sobie. Im większa firma, tym ma większe możliwości poprawy jakości serwisu.

Przeczytaj także:

Bierhalle planuje otwarcia 3-4 restauracji rocznie. Myśli o GPW

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pijak 09-03-2011, 10:53:
szkoda że swoje piwsko z wygórowaną ceną potrafi obniżyć jak w lokalu pusto bo wszyscy idą obok , gdzie jest to samo i za rozsądną cenę - patrz lokal na Rynku we Wrocławiu

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH