Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Bliska nie zniknie z rynku

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 20-02-2014, 21:22

Wbrew ostatnim rynkowym przewidywaniom PKN Orlen nie zamierza wycofywać z rynku swojej marki ekonomicznej Bliska - dowiedział się wnp.pl. Koncern przyznaje natomiast, że stacje Bliska o największym potencjale nadal będą przemianowywane na markę Orlen.

Przypomnijmy, że w ciągu minionego roku ponad 130 stacji Bliska zniknęło z polskiego rynku (obecnie funkcjonuje ich 358, w porównaniu do 489 na koniec 2012 roku). Ponad 100 z nich zostało włączone do segmentu premium koncernu i przemianowane na markę Orlen.

W rezultacie część obserwatorów rynku była zdania, że to wstęp do całkowitej rezygnacji Orlenu z koncepcji funkcjonowania dwóch marek na rynku detalicznym. Opinie takie zdawał się wspierać Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes Orlenu ds. finansowych, który mówił niedawno, że na rynku detalicznym płocki koncern będzie się koncentrował na rozwoju segmentu premium.

Jak się dowiedzieliśmy, nie oznacza to jednak, że marka Bliska zniknie z rynku.

- Zmiana marki z Bliska na Orlen na określonych obiektach jest elementem realizacji strategii na lata 2013-2017, która zakłada wzrost efektywności sieci stacji koncernu, poprzez dostosowanie brandu do otoczenia rynkowego oraz potencjału stacji - powiedziano nam w biurze prasowym koncernu.

Orlen podkreśla, że warunki rynkowe, zarówno w ujęciu makro- jak i mikroekonomicznym sprawiają, że czasy wysokich marż w branży paliwowej minęły. Według koncernu zaobserwowany w ostatnich latach trend zakupowy wskazuje także, że klienci oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów i usług związanych z wiarygodną, rozpoznawalną marką, ale także obiektów wielofunkcyjnych oraz otwartych całodobowo.

- Przekształceniem zostały objęte te stacje, które mają potencjał na rynku do zmiany marki na segment premium. Zwykle oznacza to, że są zlokalizowane w miastach lub przy trasach tranzytowych. Z analiz wynika, że na tych stacjach klienci sygnalizowali potrzebę dostępu do szerszej oferty gastronomicznej oraz większego wyboru paliw jak np. zaawansowanych technologicznie paliwa Verva - przekonują w biurze prasowym PKN. I dodają, że decyzja o zmianie logo wybranych stacji ma podłoże czysto ekonomiczne i nie oznacza, że koncern rezygnuje z marki Bliska.

Na koniec ubiegłego roku krajowa sieć stacji paliw należących do PKN Orlen liczyła 1263 obiekty pod marką Orlen oraz 358 stacji marki Bliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH