REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sieć Carrefour chce przyłączać działające na rynku sieci franczyzowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-03-2011, 12:34
Sieć Carrefour chce przyłączać działające na rynku sieci franczyzowe
Za rozwój Carrefour express odpowiedzialny jest Francois Vincent

- Carrefour Express w ciągu 2 lat stanie się marką ogólnopolską i ma szanse stać się najbardziej lubianym konceptem sklepu osiedlowego - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska w wywiadzie dla portalu portalspozywczy.pl.

REKLAMA

- Gdzie Carrefour widzi swoje miejsce na rynku franczyzowym?

- Carrefour widzi się w roli lidera, bo starania o rozwój sieci franczyzowej zaczęliśmy stosunkowo wcześnie, zauważając nasilające się trendy. O ile obecnie liczba sklepów franczyzowych pod szyldem Carrefour express nie gwarantuje firmie wysokiej pozycji na liście, to fakt rozpoczęcia inwestycji w ten segment w odpowiednim momencie, pozwala nam myśleć o roli lidera w perspektywie kilku lat. We wszystkich krajach, w których Carrefour wszedł w ten format notujemy dobre wyniki i wysoką pozycję na rynku, liczoną liczbą sklepów i udziałami w rynku. W Polsce jesteśmy na początku tej drogi. Trudno odnosić się do pozycji konkurentów, ale na pewno w głównej piątce będą gracze rynkowi, którzy zaczynali inwestycje na tym rynku najwcześniej i przygotowywali się do prowadzenia tego konceptu od dawna. Porównując nasze liczby sklepów z innymi franczyzodawcami oczywiście musimy stwierdzić, że na razie nie mamy zbyt dużej liczby placówek, ale mówimy o rozwoju w perspektywie kilku lat. I za parę lat chcemy mieć silną pozycję.

- Czy Carrefour myśli tylko o rozwoju organicznym, czy także o umacnianiu swojej pozycji przez przejęcia innych podmiotów?

- Analizujemy rynek pod tym kątem i rozważamy możliwość przyłączania czy też współpracy z już zorganizowanymi sieciami. Rozważamy możliwości wzrostu nie tylko sklep po sklepie, ale także przez przyłączanie większych organizmów. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku specyfiki działalności sieci franczyzowych trudno mówić o akwizycji w dosłownym sensie, bo to nie jest zorganizowany jeden podmiot. Po „kupieniu" sieci franczyzowej nadal trzeba wykazać się siłą przekonywania, aby dany partner, obecny w przejętej sieci, zdecydował się przyjąć logo Carrefour express. Nie chcę składać żadnych deklaracji, dotyczących możliwych transakcji na tym polu w tym roku. Mogę jedynie zaznaczyć, że staramy się być aktywni i rozmawiamy z kilkoma podmiotami na ten temat.

(...)

Cały wywiad z dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska już wkrótce w serwisie www.portalspozywczy.pl

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH