Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieć E.Leclerc może otworzyć kolejne sklepy już w 2011 r.

- Nowa placówka może ruszyć kilka miesięcy wcześniej niż zakładaliśmy. To nasza specyfika, inwestujemy racjonalnie, tak aby nie przeinwestować. Na polskim rynku są przykłady sieci, które zbyt pochopnie inwestowały i teraz muszą zamknąć lub sprzedać część sklepów, ponieważ okazały się nierentowne - mówi Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Sieć E.Leclerc może otworzyć kolejne sklepy już w 2011 r.
E.Leclerc chce być jednym z największych dystrybutorów w Polsce, fot. flickr.com

(...)

Z doniesień prasowych wynika, że kolejny własny hipermarket Leclerca jest planowany dopiero na rok 2012?

Mamy projekty, które są mocno zaawansowane w przygotowaniach. Więc nie wykluczam, że otwarcie naszego kolejnego sklepu nastąpi jednak wcześniej. Wszystko zależy od realizacji projektu rebrandingu 21 sklepów Billa przejętych od Grupy REWE. Muszę zaznaczyć, że ta operacja jest dla nas dużym wyzwaniem, bo do 20 naszych własnych sklepów zostało dodanych 21 kolejnych, a to oznacza ponad 100 proc. przyrost liczby sklepów w sieci.

Chcemy prowadzić spokojny i zrównoważony rozwój na polskim rynku, a to powoduje, że musimy najpierw ustabilizować działalność przejętych placówek, tak aby ich sprzedaż nie obiegała od średniej pozostałych naszych sklepów. Każdy obiekt w grupie musi być rentowny, nie możemy grać na uśrednienie wyników, czyli pozwolić na to, że część placówek będzie radzić sobie doskonale a inne słabo. Nie możemy zadowolić się wyciąganiem średniej. Taka polityka zmusza nas do rozsądnych racjonalnych działań w sferze inwestycyjnej.

W tej chwili wszystkie inne projekty zostały odsunięte na bok, po to aby nie kolidowały z dużym projektem przekształcania sklepów Billa na placówki Leclerc.

Czyli realny jest 2011 r.?

Myślę, że tak. Nowa placówka może ruszyć kilka miesięcy wcześniej niż zakładaliśmy. To nasza specyfika, inwestujemy racjonalnie, tak aby nie przeinwestować. Na polskim rynku są przykłady sieci, które zbyt pochopnie inwestowały i teraz muszą zamknąć lub sprzedać część sklepów, ponieważ okazały się nierentowne. Takie działania, czyli wzmożona fala inwestycji, a następnie konieczność zamykania sklepów wymaga dużego wysiłku od firmy i jest działaniem nieracjonalnym. Nasza polityka inwestycyjna jest zupełnie inna.

(...)

Opublikowany fragment jest częścią dużego wywiadu z Jean-Philippe Magré, prezesem zarządu E.Leclerc Polska przeprowadzonego pod koniec 2010 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jean-Philippe Magré RSS ALERT    /    E.Leclerc RSS ALERT    /    Billa RSS ALERT    /    REWE RSS ALERT    /    hipermarkety E.Leclerc RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.