REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Intermarche testuje beacony w polskich sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2015, 14:56
Sieć Intermarche chce lepiej poznać swoich klientów
Intermarche, fot. ITM

Sieć sklepów Intermarche od kilku miesięcy prowadzi testy beacony w jednym ze swoich sklepów w Poznaniu – dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Technologia pozwala na lepsze poznanie klienta, który odwiedza sklepy, a także na zaproponowanie odwiedzającemu sklep konsumentowi spersonalizowanej oferty produktowej i promocyjnej.

REKLAMA

Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów wyjaśnia w rozmowie z serwisem portaspozywczy.pl, że decyzja o testach związanych z wprowadzeniem beaconów wiąże się nie tylko z usługami i promocjami, które Intermarche może dostarczyć klientowi, ale także chęcią lepszego poznania samego klienta, w tym np. ścieżek jakimi porusza się on w sklepach należących do sieci.

 - To bezcenna wiedza, która umożliwi nam lepsze dostosowanie naszych sklepów i ich oferty do potrzeb konsumentów. Operatorzy handlowi muszą coraz lepiej poznawać swoich klientów, aby oferować im jeszcze lepiej dobrany asortyment, promocje i lepiej dostosowywać do ich oczekiwań same sklepy. Firmy muszą budować swoje bazy danych, poszerzając je m.in. o informacje dotyczące ścieżki zakupowej w sklepie, zrobionych zakupach, czy promocjach, z których klient skorzystał itp. To jak wspominałem pozwoli nam być jeszcze bardziej skutecznymi i lepiej odpowiadać na oczekiwania klienta. Właśnie dlatego testujemy beacony w Intermarché – wyjaśnia Patrick Renault.

 Szef Grupy Muszkieterów widzi także duży potencjał sprzedażowy beacony, które pozwalają na zaoferowanie klientowi konkretnej, bardzo spersonalizowanej oferty handlowej i promocyjnej. - Z jednej strony chcemy lepiej poznać klienta i jego zwyczaje zakupowe, a z drugiej chcemy przesyłać mu oferty, np. z QR kodem, po to aby będąc na określonym dziale mógł skorzystać z konkretnej promocji produktowej. W tym wypadku trzeba być jednak bardzo ostrożnym, nie możemy zasypywać klientów promocjami. Nie możemy także dopuścić do sytuacji, że konsument poczuje się śledzony, a sklep stanie się programem typu „Big Brother” - wyjaśnia w komentarzu dla serwisu portalspozywczy.pl Patrick Renault.

Warto przypomnieć, że beacony to małych rozmiarów urządzenia składające się z baterii i transmitera, które komunikują się z urządzeniami mobilnymi np. smartfonami przy użyciu technologii BLE (Bluetooth Low Energy albo Bluetooth 4.0). Gdy telefon znajdzie się w ich pobliżu, mogą na nim pojawiać się na nim różne komunikaty (informacje, promocje, czy też uruchamiać różne funkcje).

Intermarché wykorzystuje także nowe technologie i media społecznościowe do sprawniejszej komunikacji z klientem.

- Mamy przygotowaną strategię wielokanałowej komunikacji z różnymi grupami odbiorców w otoczeniu naszej firmy. Pierwsze elementy projektu ruszyły już we wrześniu ubiegłego roku. Zadbaliśmy o obecność w mediach społecznościowych. Aktywnie uczestniczymy w dialogu o rynku, na którym funkcjonujemy. To istotne, aby prowadzić przekrojową komunikację do szerokiego grona odbiorców. Dziś mamy do czynienia z klientem konsultacyjnym, który liczy na bezpośredni kontakt ze sprzedawcą - wyjaśnia prezes Grupy Muszkieterów.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów w Polsce to obecnie ponad 330 supermarketów Intermarché i Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii. W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie przekraczającym 40 mld euro.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 22-07-2015, 21:03:
Aplikacje wykorzystujące beacony i inne oprogramowanie mobilne:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH