Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Lidl ma w Polsce już 400 sklepów. W 2011 r. operator uruchomi ok. 70 nowych placówek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2010, 13:27
Sieć Lidl ma w Polsce już 400 sklepów. W 2011 r. operator uruchomi ok. 70 nowych placówek
Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze

Druga co do wielkości sieć dyskontowa Lidl w Polsce otworzyła w Częstochowie, przy ul. Jana Pawła II swoją 400. placówkę handlową w naszym kraju. W ciągu roku niemiecki operator otworzył ok. 70 sklepów, na przyszły rok zapowiada utrzymanie podobnego tempa rozwoju.

- Cieszymy się, że jeszcze w tym roku udało nam się otworzyć 400. sklep sieci Lidl w Polsce. To nasz trzeci sklep w Częstochowie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze.

Według danych firmy PMR wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat niemiecki dyskonter niemal podwoił liczbę otwieranych w Polsce sklepów. W 2008 r. Lidl otworzył w naszym kraju 40 sklepów, w 2009 r. przybyło ich 65, a według wstępnych szacunków w 2010 r. zostało otwartych ok. 70 placówek.

- Polski rynek postrzegamy jako bardzo rozwojowy dlatego planujemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu i stale poszukujemy lokalizacji pod budowę. Stabilność biznesową zapewnia nam fakt, że wszystkie sklepu sieci Lidl powstają na naszych własnych działkach - zaznacza Michał Łagunionek. Oznacza to, że w 2011 r. niemiecki operator może otworzyć w Polsce ok. 70 sklepów.

Część przepytywanych ekspertów z branży nieoficjalnie sugeruje, że w najbliższych latach niemiecki dyskonter będzie chciał się rozwijać dużo szybciej niż w 2009 i 2010.

Michał Łagunionek podkreśla duże znaczenie współpracy z polskimi dostawcami dla rozwoju firmy na krajowym rynku. - Stale powiększamy również zasięg współpracy z polskimi dostawcami, którzy oferują bardzo dobre jakościowo produkty - a na tej jakości zależy nam najbardziej, bo jest ona wpisana w strategię naszej firmy - dodaje przedstawiciel sieci Lidl.

Według szacunków PMR, w 2010 r. sklepy dyskontowe odnotowały największą dynamikę wzrostu przekraczającą 20 proc. rok do roku. Była ona konsekwencją kontynuowanej ekspansji, głównie lidera rynku sieci Biedronka, jak i bardzo dobrych wyników drugiego gracza w tym segmencie, sklepów Lidl. Utrzymując podobne tempo rozwoju, w roku 2013 na rynku polskim będzie działało już ponad 3 tys. placówek dyskontowych.

Jednocześnie - z danych zawartych w raporcie firmy PMR pt. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2010. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013" wynika, że na rynku polskim nadal pozostaje miejsce dla kolejnych sklepów tego formatu. Gęstość sieci jest wciąż niewielka i dochodzi, według estymacji PMR, do 60 sklepów dyskontowych na milion mieszkańców w 2010 roku. Obecnie na jeden dyskont przypada 16 tys. osób, trzy lata temu - 23 tys.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH