Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sieć Lidl ma w Polsce już 400 sklepów. W 2011 r. operator uruchomi ok. 70 nowych placówek

Druga co do wielkości sieć dyskontowa Lidl w Polsce otworzyła w Częstochowie, przy ul. Jana Pawła II swoją 400. placówkę handlową w naszym kraju. W ciągu roku niemiecki operator otworzył ok. 70 sklepów, na przyszły rok zapowiada utrzymanie podobnego tempa rozwoju.

Sieć Lidl ma w Polsce już 400 sklepów. W 2011 r. operator uruchomi ok. 70 nowych placówek
Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze

- Cieszymy się, że jeszcze w tym roku udało nam się otworzyć 400. sklep sieci Lidl w Polsce. To nasz trzeci sklep w Częstochowie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze.

Według danych firmy PMR wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat niemiecki dyskonter niemal podwoił liczbę otwieranych w Polsce sklepów. W 2008 r. Lidl otworzył w naszym kraju 40 sklepów, w 2009 r. przybyło ich 65, a według wstępnych szacunków w 2010 r. zostało otwartych ok. 70 placówek.

- Polski rynek postrzegamy jako bardzo rozwojowy dlatego planujemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu i stale poszukujemy lokalizacji pod budowę. Stabilność biznesową zapewnia nam fakt, że wszystkie sklepu sieci Lidl powstają na naszych własnych działkach - zaznacza Michał Łagunionek. Oznacza to, że w 2011 r. niemiecki operator może otworzyć w Polsce ok. 70 sklepów.

Część przepytywanych ekspertów z branży nieoficjalnie sugeruje, że w najbliższych latach niemiecki dyskonter będzie chciał się rozwijać dużo szybciej niż w 2009 i 2010.

Michał Łagunionek podkreśla duże znaczenie współpracy z polskimi dostawcami dla rozwoju firmy na krajowym rynku. - Stale powiększamy również zasięg współpracy z polskimi dostawcami, którzy oferują bardzo dobre jakościowo produkty - a na tej jakości zależy nam najbardziej, bo jest ona wpisana w strategię naszej firmy - dodaje przedstawiciel sieci Lidl.

Według szacunków PMR, w 2010 r. sklepy dyskontowe odnotowały największą dynamikę wzrostu przekraczającą 20 proc. rok do roku. Była ona konsekwencją kontynuowanej ekspansji, głównie lidera rynku sieci Biedronka, jak i bardzo dobrych wyników drugiego gracza w tym segmencie, sklepów Lidl. Utrzymując podobne tempo rozwoju, w roku 2013 na rynku polskim będzie działało już ponad 3 tys. placówek dyskontowych.

Jednocześnie - z danych zawartych w raporcie firmy PMR pt. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2010. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013" wynika, że na rynku polskim nadal pozostaje miejsce dla kolejnych sklepów tego formatu. Gęstość sieci jest wciąż niewielka i dochodzi, według estymacji PMR, do 60 sklepów dyskontowych na milion mieszkańców w 2010 roku. Obecnie na jeden dyskont przypada 16 tys. osób, trzy lata temu - 23 tys.

więcej informacji:

Dominika Kubacka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    PMR Publications RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.